[AR] [NH] Verschrikkelijk hoge prijzen Parelli

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Siddieqje

[NH] Verschrikkelijk hoge prijzen Parelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 12:19

Ik was zonet even aan het rondkijken op de parelli site omdat ik dat ook wil gaan doen als mijn paard bij mij staat.

Ik schrok toch van de prijzen hoor, ik betaal alleszins geen 400 € voor een paar boeken enz.

Weet er iemand een alternatief?

Jakary

Re: Verschrikkelijk hoge prijzen Parelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 17:03

Op ebay kan je de paketten kopen voor een veel goedkopere prijs, ook het materiaal kan je goedkoper aanscaffen via www.touwhalster.tk Ik heb het ook zo gekocht en het scheelt een heel stuk in de prijs hoor

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 18:44

Ja, het is inderdaad verschrikkelijk duur.. Je zou inderdaad via internet iets kunnen kopen & misschien het samen met iemand kopen oid?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 23:54

Er zijn ook tweedehands pakketten te koop en de equipment kun je zelf maken (het goedkoopst!) of bij een ander bestellen (ook goedkoper).
Je moet het als een investering in jezelf en je (toekomstige) paard(en) zien. Als je het per uur uitrekent valt de prijs reuze mee. Ik ben het wel met je eens dat het wel een hele uitgave in een keer is.

airbag

Re: [NH] Verschrikkelijk hoge prijzen Parelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 16:06

Het is inderdaad wel erg duur, het heeft ook even geduurt voordat ik zover was dat ik het paket toch maar aanschafte. Maar ik heb er geen dag spijt van gehad!! Echt geweldig! en ik moet zeggen, 6 dvd's en die boekjes....daar heeft heel heel erg veel werk in gezeten! Het is zo duidelijk en die mensen hebben zoveel ervaring met paarden dat ze alle mogelijke problemen hebben beschreven met een oplossing.

Het is veel geld, maar het is het absoluut waard!!

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 13:31

Ik vind het één commerciele bedoening. De methode is erg goed, je hebt er veel aan, maar alleen al doordat Parelli dus zo commercieel is geworden en hij mensen gewoon afzet (want het produceren en vervoeren en alles wat er bij komt, kost echt geen 400 euro voor een paar dvd'tjes een wat boekjes, en dan komt er nog wel wat bij voor zijn 'idee' zegmaar, maar dan nog is het achterlijk veel) ga ik er niet aan beginnen. Als ik een tweedehands pakket tegenkom voor een redelijke prijs oke, maar ik gun hem het geld gewoon niet.
Oke, hij kán het vragen, mensen betalen het toch wel, dat blijkt ook wel uit de reacties.
Ennuh, per uur betalen vind ik ook een beetje krom. Als je een intructor mer uur betaald dan heb je dus persoonlijke hulp. Heel wat anders dan zelf een dvd'tje kijken en een boekje lezen en het alleen doen. Dat vind ik niet vergelijkbaar.
En ook de hulpmiddelen zijn idd achterlijk duur. Kan allemaal veel goedkoper.
Nee, voor mij geen Parelli. Commerciele afzetter (sorry hoor, als ik nu iemand tegen de schenen trap, maar zo denk ik erover).

Wat ik doe is gewoon veel lezen over de verschillende methodes en dan neem ik een beetje de middenweg. Ik pik de dingen eruit die me liggen, of waarvan ik denk dat ze goed zouden werken en probeer het.
Ik zorg trouwens wel dat ik goed materiaal heb hoor (mijn touwhalster bijvoorbeeld kostte 30 euri), en eerst echt goed lees en informeer voordat ik iets op mijn paard los ga laten.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 16:09

Ik vind het ook belachelijk duur. Ik heb de mazzel dat ik een 2de hands pakket heb kunnen kopen.
Ik sotnd erg negatief tov parelli voordat ik eraan begon, maar het valt me alles mee
Touwhalsters knoop ik zelf, ik heb wel laatst een 2dehands origineel parelli touw kunnen kopen bij callippo.

allegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 20:09

Het is inderdaad heel duur maar ik vind zelf het pakket wel zijn geld waard. Met 1 pakket doe je zeker een maandje of vijf (ik tenminste) en dat is veel goedkoper dan elke week les b.v... Alles staat tot in de puntjes toe uitgeschreven zodat je niet met vragen blijft zitten en als je die toch hebt kun je altijd contact opnemen met Parelli Nederland. Voor mij werkt het maar duur is het zeker.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 22:22

Heej (bijna) naamgenoot
Ik geloof gelijk dat het zijn geld waard is, maar ik zou het uit principe gewoon niet betalen omdat ik het geldklopperij vind. Ik gún het hem gewoon niet Of ben ik dan te principieel...

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 12:48

Het is inderdaad duur, maar als je even goed rondkijkt en verschillende verkoop-sites in de gaten houdt heb je vast zo het materiaal en het pakket voor een lagere prijs gevonden .

allegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 19:25

Allegra schreef:
Heej (bijna) naamgenoot
Ik geloof gelijk dat het zijn geld waard is, maar ik zou het uit principe gewoon niet betalen omdat ik het geldklopperij vind. Ik gún het hem gewoon niet Of ben ik dan te principieel...

Tja... is ook wat voor te zeggen. Ik ben vaak ook zo principieel maar heb me er voor deze keer overheen gezet... en heb er toch wel erg veel lol van!

airbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 17:18

Tja...Het is veel geld, dat weten we. Maar als we alleen kijken naar het pakket, dat is 219 euro. het touwhalster, 12-foot-lijn en de carrotstick zijn (vind ik ) wel belachelijk duur! Je betaalt voor dat stuk touw 49 euro...nou...zo'n touw kun je voor een paar euro in de winkel kopen. ZE zeggen wel dat het een heel bijzonder touw is waar "leven " inzit, maar dat is volkomen belachelijk! Nou en dan het halster voor 39 euro, koop wat touw en knoop er zelf een zou ik zeggen. en die carrotstick en string: 57 euro. Kan ook met een gewone stok. echt waar. het pakket is het dubbel waard maar de hulpmiddelen niet. Dan valt de prijs toch wel mee?

airbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 17:20

btw ik ben er verschrikkelen blij mee dat ik het pakket ondanks zijn prijs toch heb gekocht. Het is geweldig, nieuwe inzichten en gewoon een mooie manier van omgaan!

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 19:02

Ik vindt het ook belachelijke hoge prijzen. Zulke prijzen weerhouden mij ervan om eraan te beginnen. ik gebruik dat geld dat liever om het apart te zetten voor dierenartsrekeningen dat dat ik parelli loop te sponseren. Ik denk dat ik maar eens met m'n stalgenoot ga babbelen. die heeft van iemand een kopie van level 1 en 2 pakket gekregen. dan ben ik voor 15 euro klaar.

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 23:08

Carrotsick kan je bij equiplay kopen, halster ook, touw ook, en veel minder duur dan de echte parelli-dingen! En als je een beetje handig bent maak je ze zelf maarja, dat is wel lastig (spreekt uit ervaring )

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 23:10

Als je nou gewoon eens bij een ouwe meneer gaat werken die wat handelspaarden heeft, dan verdien je wat EN leer je hetzelfde

Wat hij verteld is niet zo heel bijzonder

Zijn levels en spelletjes zijn wel heel erg leuk, zeker de moeite waard om je in te verdiepen.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 09:13

Ik vind het goedkoop.
Ik was destijds 140 euro per maand kwijt voor lessen en nog wist men niet wat te beginnen met mijn paard.
De boel aangeschaft en ik heb er nog steeds profijt van. Met krap 3 maanden geen les zit ik dus op dezelfde kosten.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 15:55

Hahahaha, touw waar leven in zit Ik zie mijn touw al door de bak kruipen Zullen ze wel niet bedoelen, maar toch... Mooie verkooptruc.
Droebel, ik ben het helemaal met je eens!
Heb je ook even een pb gestuurd

Lizzii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 12:08

Hoi Siglavi,
Klopt, ik vind het ook een nogal commerciële bedoening hoewel ik kan begrijpen dat Parelli voor sommigen toch een oplossing is tot een betere relatie met je paard.
Maar heb je al eens van Inge Teblick gehoord? Zij heeft een boek geschreven over grondwerk met paarden en clickertraining , het is eigelijk een mengelmoes van verschillende trainingsmethodes en is te koop voor slechts €25. Ik ben er nu al enkele maanden mee bezig en je geraakt alleszins een heel eind op weg. Verder kan je met al je vragen terecht op het forum waar je wordt bijgestaan met raad en daad door Inge zelf of door andere fervente clickeraars (en allemaal voor niets!).
Ondertussen heb ik ook al twee clinics gevolgd (1 grondwerk en 1 combinatie clickeren en rijden).
In die paar maanden ben ik mijn paarden beter gaan bekijken en begrijpen. Hoewel ik soms ook wel eens met de neus op de feiten werd gedrukt omdat ik totaal verkeerd bezig was kan ik nu zeggen dat ik dankzij het boek goed op weg ben (en de weg is lang en moeilijk )om een betere trainer te worden.

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 20:26

ik ken het, ga eens rondkijken hier; www.naturalhorsemanship.nl en vraag het eens aan Callippo daar. ik heb daar een level 1 pakket voor 180 euro gekocht bijv. in plaats van 220

muildier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 17:53

misschien stond deze link al ergens maar toch...www.equiplay.nl