Na maanden van niet kunnen oefenen, heb ik vandaag weer eens geoefend met trailerladen... stalgenootje had haar trailer nog op het erf staan, en ze was zo lief dat Banjer en ik mochten oefenen met trailerladen... 
Door traumatische ervaringen (o.a. van de klep afvallen op haar rug terechtkomen, bijna opgehangen worden aan longeerlijn om geladen te worden, etc.) vindt Banjer de trailer geen leuk iets meer... heel begrijpelijk... ik ben dus met clickertraining bezig om Banjer trailermak te krijgen.
Gister hebben we dus weer geoefend... en ze heeft er helemaal in gestaan!!! ik ben echt heel erg trots op mijn meisje...
De volgende stap is dat we willen gaan kijken of de trailer misschien dicht kan, met de stang er achter...
Voorafgaand daaraan laat ik Banjer iig alvast aan de stang wennen... dus zeg maar de Friendly Game (ja, van Parelli) met de stang... dus overal aaien, Banjer de stang aan laten raken, stang vlak achter haar kont houden, tegen haar kont aan houden, etc. en later dat "spelletje" dus doen als als Banjer in de trailer staat... 
Zou het dan toch ooit zover komen dat Banjer en ik een keer naar het strand kunnen??