[AR] [LO] longeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xxHHxx

[LO] longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 07:30

Wie heeft er tips voor longeren!

Ik heb al een wat ouder paardje wat eigenlijk nog nooit is gelongeerd.
Ik wil hem wat vaker gaan longeren, maar hij wil het gewoon niet.
Hij draait met me mee, ik probeer dan achter hem te komen, dan loopt ie wel weer een stukje.
Maar dan gaat ie ineens weer stilstaan, als ik dan met de zweep achter hem ga, gaat ie ineens heel erg bokken naar de zweep.
Zodat ik weer een beetje afstand moet nemen en dan gaat ie weer met me meedraaien

Iemand tips?

Ier

Re: longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 19:16

Met z'n 2 het paard gaan longeren.. Iemand in het midden die longeert & iemand die er naast loopt & het paard als het ware laat zien wat er van hem verwacht moet.

Je paard iedere keer maar blijven zien vind ik eigelijk gewoon zielig vooral omdat je zelf al zegt dat die nog nooit gelongeerd is dus het paard snapt niet wat die fout doet!

Astridd

Re: [LO] longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 15:25

het zal niet zo zyn dat het paard het niet WILT maar dat hy het niet SNAPT. Verder ga ik mee met mSz_iriS. Met zn 2e, de 1 de lyn beethouden zodat hy daaraan gewend raakt zo maar zeggen, de ander er naast hobbelen en laten zien dat hy op de hoefslag moet blyven omdat dat van hem verwacht word. Verder niet veel eisen aan je paard stellen, het is natuurlijk niet logisch dat je meteen verwacht dat als hy eenmaal snapt dat hy op de hoefslag moet blyven dat hy ook meteen op commando gaat stappen, draven en galoperen, dat moet je opbouwen met veel geduld. Veel succes groetjessss