[AR] [nh] VEEl vragen..!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

[nh] VEEl vragen..!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-05 17:27

Hooi,,

Ik wil aan NH gaan doen alleen ik heb er helemaal geen kennis over!
Ik weet wel dat het is verdeeld in 10 levels. Ik weet ook dat er spellen/stappen zijn. Alleen welke spellen/stappen zijn er? En wat moet ej allemaal doen in die levels? Ik moet natuurlijk beginnen bij level 1 en stap/spel 1. Alleen ik snap het niet echt. Kan iemand mij alles uitleggen?

Groeten..

Achterom

Re: [nh] VEEl vragen..!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 18:14

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-05 18:29

DAnkje wel!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 11:57

Kan iemand mij uitleggen hoe de Friendly Game werkt?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 14:41

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 21:18

Maar niet wat ik zoek! HOe moet de friendley game nou precies dan?

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 22:35

Je moet niet zomaar een game gaan spelen zonder dat je precies weet wat NH inhoud, je moet weten waar je mee bezig bent. Je kan de games pas spelen als je het parellipakket hebt, dan heb je de benodigdheden, en weet je precies wanneer je moet belonen e.d.

Niet zomaar zelf wat gaan aanmodderen!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 22:37

Kunnen jullie mij dan het een en ander uitleggen.. op die site's vind ik eigenlijk niet veel..

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 14:23

friendly game gaat ongeveer zoals de uitleg die k hieronder geef, maar ga het alsjeblieft niet zomaar doen en verdiep je er eerst eens in. Het boek "het paard als partner" is een goed boek om mee te beginnen.

Friendly Game:
Dit gaat erom je paard te bewijzen dat je hem niets zult doen, ook al zou je daar de gelegenheid voor hebben. Je moet in plaats van hem te aaien en zachtjes te doen rond hem heen, hem juist blootstellen aan situaties die hem in de eerste instantie bang maken. Je kan dat laten zien dat je hem niks doet.

Om dit spel te spelen moet je hem helemaal kunnen bewrijven, touwen om zijn benen, hoofd en rug gooien ( losjes ), zelfs om hem heen kunnen huppelen en springen. Je moet net zo lang doorgaan, met ritme, totdat het paard doorkrijgt dat er niks is om zich zorgen over te maken, en in staat is stil te staan. Hoe meer kennis en ervaring je opdoet, hoe meer manieren je zal vinden om dit spel te spelen.

Veel paarden ( ook al worden ze al jaren met zadel bereden ) hebben nooit de kans gehad om bekend te raken met het zadel en stappen opzij bij het zadelen. Je kunt the friendly game spelen met een zadel of dekje door die er losjes op te ‘gooien’ en er weer af te halen. Doe dit steeds weer, met ritme, totdat het paard zich er zeker bij voelt en stil blijft staan.

Er zijn twee dingen heel belangrijk bij dit spel. Één is om het paard toe te staan te bewegen of een beetje weg te stappen terwijl hij zijn angst aan het overwinnen is. Je moet ervoor zorgen dat het touw altijd een beetje slap hangt. Tweede is, de nadruk leggen op het ritmische. Dat is belangrijk voor het paard, want het leert te verwachten wat er komen gaat. Dit spel word altijd als eerste, en tussen de andere spellen is gespeeld.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 16:20

Je hebt verschillende methodes. Parreli is in mijn ogen niet veel meer dan een manier om mensen shel met paarden om te leren gaan. Ik zou je aanraden een cursus te volgen van www.terra-natura.nl vind ik zelf goede methode

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 16:25

Ook die methode leert de mensen hoe ze om moeten gaan met de paarden. Ik heb zelf minder goede dingen over de instructeur van Terra-natura gehoord.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 19:45

ik vind die man ook niet echt nouja zal ik maar niet zeggen, maar butien dat om, zijn thoerieën zijn erg goed, natuurlijk ook dingen waar ik iets bij heb van tja waar slaat het op, maar bij de andere methodes kan ik er bijna helemaal niet inkomen