[AR] [NH]Methode Emiel Voest?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Littleghoul

[NH]Methode Emiel Voest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 12:57

Hallo
Heeft iemand ervaring met de methodes van Emiel Voest?
Ik heb op zijn site gekeken, en ik heb hem een keer tijdens een demonstratie gezien. Ik zou graag wat ervaringen willen horen.
Dus iemand die ooit zijn een cursus is geweest of zijn methode toepast??

Dascha

Re: Methode Emiel Voest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 13:31

Meldt zich !

Ik heb 5 jaar geleden een tienercursus (iets aangepaste basiscursus) bij Emiel gevolgd met mijn oudste paard. Dat is heel erg goed bevallen. Sindsdien heb ik deze manier van werken in mijn hele omgang met paarden geintegreerd zeg maar. Dit jaar heb ik met mijn jongste paard de jonge paarden curus gevolgd. Vóór die cursus zag ik het nog niet echt zitten om op mijn jongste paard te gaan rijden, maar we hebben er samen super veel geleerd en nu gaat het hartstikke goed met rijden.

Littleghoul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 13:41

Wow okee, dat klinkt goed. Het is voor jou duidelijk nuttig en hulpzaam geweest.
Hoop dat er nog meer reacties komen!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 16:50

Ik heb emiel vaak gezien tijdens clinics en vind dat hij een grote plus heeft.
Ik heb de indruk dat veel NH stromingen erg extreem zijn en erg ver afwijken van de 'reguliere' omgang met het paard. deze methoden zijn dan ook moeilijker te combineren met bijvoorbeeld dressuurijden en de omgang die bijvoorbeeld de stalhouder met jou paard heeft. Emiel houdt deze dingen ietrs meer in het oog en je doet bepaalde dingen subtieler of juist duidelijker, niet geheel anders. Dat lijkt me voor je paard ook een stuk duidelijker.

Dit zijn tenminste mijn ervaringen.

Kimberly_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 17:59

ik heb 5 jaar geleden de boeken van emiel gekocht en hiermee aan de slag gegaan. iedereen keek me toen nog heel raar aan als ik aan het freestylen was in de longeerbak. Nu is het iets waar iedereen wel mee bezig is en zoals al eerder gezegd kun je het bij iedere vorm van paardrijden toepassen. Ik vind het een fijne manier van omgaan met paarden!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 23:13

heb het even verplaatst naar uit het zadel

Arnoud

Re: [NH]Methode Emiel Voest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 23:56

Ik heb ook een cursus bij Emiel Voest gevolgd, daarna niet meer, maar heb het wel altijd een beetje op de achtergrond gevolgd (nieuwe producten, boeken clinics ed) Afgezien van het riden ,trainen en opvoeden vind ik het belangrijste wat ik er geleerd heb, hoe paarden communiceren en denken en voelen (paardentaal zoals je wilt) Dus het paard beter leren begrijpen vind ik het voornaamste.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 09:02

Heb allebei z'n boeken en gebruik ze ook in de praktijk. Ben er heel erg tevreden over! Een goede basis

coulash

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 10:19

Heb ook zijn cursus gevolgd: basiscursus.
Wat ik het goede vind aan zijn werk is dat het paardrijden in eerste instantie helemaal niet belangrijk is: het gaat eerst alleen maar om het omgaan met je paard: je relatie samen en je gedrag alks je met elkaar bezig bent: gewoon bv het érfgedrag', het aan de hand lopen van je paard: waar loopt je paard, waar jij en wat betekent dat eigenlijk? En als het niet is, wat jij wil dat het betekent (geen respect voor jou als kuddeleider) wat je er dan aan kan doen.
Je leert heel erg om met je eigen lijf en je eigen houding het paard cintinu iets te vertellen en vooral DAT te vertellen, wat je je paard WIL vertellen.
Jemig wat lijkt dit wazig....
Maar ik had dus een vooroplopend paard (aan de hand), niet op mij gefocust etc. etc.
Nu heb ik mezelf een lichaamstaal aangeleerd (en ben me er vooral van bewust....) waarbij ze heerlijk MIJ volgt, waar we ook zijn: of we nu lopen over het erf, rijden buiten langs enge dingen, binnen in de bak met een moeilijke oefening: Onze basis is geworden, dat ze mij volgt en vertrouwt!!!

Het WERKT echt!

Ik zou (als je het kan betalen) zo'n cursus aanraden, want ik dacht OOK dat ik dat allemaal al wel deed.......
Nou, NIET dus!

Succes ermee, gr. Bianca

Littleghoul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-05 10:29

Klinkt goed idd, ik heb al informatie over de basiscursus gevonden.
Bij Cupi is meer probleem dat hij juit achter me blijft lopen, ik wil dat hij naast me loopt, niet dat hij me walst als hij schrikt. Etc etc.
Maar ga het zeker even uitpluizen en kijken wat ik zelf al kan doen!

Sabinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 20:06

Het is juist goed dat die achter je blijft lopen.. Hij vertrouwt jouw dan! Mijnes loopt ook altijd achter mij aan! En hij zal je 'denk ik' heus niet omver lopen als die schrikt!!

En ik zou je ook Emiel Voest ook aanraden.. Ik ben ook met de methodes van hem bezig en het gaat super