Roger doet het al aardig aan de lange lijnen en heeft ook al een keer op de wei voor de kar gelopen wat ook heel goed ging. Maar nu wil ik toch ook de wei verlaten en de weg op.
Wandelen gaat altijd heel goed, hij is wat minder gewent als Eli wat ook logisch is, maar nergens echt bang voor. Maar nu ga ik de laatste tijd aan de lange lijnen (met zijn hele tuig op) naar buiten en ziet hij opeens spoken. Banden sporen op het asfalt, putten en andere kleurverschillen zijn opeens levensgevaarlijk. Ga ik echter weer voor hem lopen is er niks meer aan de hand.
Als Eli ergens bang voor is geef ik hem een mepje en dan loopt (springt/rent) hij er wel langs, maar Roger krijg ik dan echt met geen mogelijkheid verder. Moet ook zeggen dat hij op dat soort momenten ook geen respect heeft voor de zweep, kan hem bij wijze van spreken bijna dood slaan en dan maakt het nog geen indruk
Voorlopig werkt Roger zonder oogkleppen, heb nog niks in zijn maatje kunnen vinden en was ook tot nu toe niet nodig. Zou het helpen wel oogkleppen te gaan gebruiken? Ook heeft hij één maanoog en één half maanoog, zou het kunnen dat hij daar gewoon anders mee ziet. Het is vaak ook zo dat als ik de andere kant op ergens langs ga hij het gewoon doet.