hallo
ik heb een pony die deze zomer 2 jaar wordt en waarmee ik graag zou gaan mennen (heb ik nog niet echt gedaan) ik ga al vanaf hij 2 was met hem wandelen en sinds hij 3 was met een bitje in (is dus verkeersmak en kent bit al redelijk) laatst heb ik de lange teugels geprobeerd en dat ging ook al redelijk goed

ik heb het topic over zelf leren enzo gelezen, maar ik wil het toch graag zelf proberen. ik heb wel een vriendin die echt heeel veel over paarden weet en ook kan mennen dus zij gaat me wel tips geven en me helpen als ik het niet goed meer weet... (waarschijnlijk jeugdige overmoed van me, maar ja...

maar mijn echte vraag, mijn pony is geen echte shet, maar een kruising met een falabella. hij is dus een stuk fijner (en ook minder sterk, veronderstel ik?) dan een echte shet. (ik wou een foto laten zien maar weet niet hoe dat moet?) mijn koets is een sulky (of tweewieler, wat is het verschil eigenlijk? het heeft alleszinds 2 wielen) en ik vraag me af of het gewicht van de koets (maar vooral van mij, ongeveer 57kg) dat op zijn rug drukt, niet te groot zal zijn? ik weet dat je er niet mee mag rijden, dus kan een koets dan ook kwaad of niet?
wat denken jullie? kan ik het met mijn koetsje doen of moet ik echt wel een vierwieler zoeken?
groetjes!!
(heb wat problemen met het allemaal goed op het forum te krijgen...)