[AR] [LO] Aan de slofteugel?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fredie

[LO] Aan de slofteugel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 10:42

Als ik mijn paard ga longeren, kan hij dan aan de slofteugel voor het aan de teugel lopen? Zelf heb ik een zeer ervaren zus (o.a. Nederlands Kampioen geweest) die zegt dat het heel goed kan zolang je het maar op de juiste manier gebruikt. Ik zelf heb veel over de slofteugel gelezen... Waaronder veel slechte dingen. Dus wel of niet gebruiken?

RedFlame

Re: [LO] Aan de slofteugel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 13:08

het kan wel maar je moet hem niet te strak vastmaken en zorgen dat je paard goed voorwaarts loopt en er dus niet op gaat hangen

Asward

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 17:28

Er zijn verschillende mensen die hulpmiddellen gebruiken bij het rijden en longeren. Ik ben niet z'n hulpmiddellen freak.
Wat je zus zegt is zeker waar, als het maar op de juiste manier gebruikt. En alleen voorwaart laten lopen is niet de oplossing, het paard moet vanuit achter geactiveerd worden, daar zit de moter.
Misschien moet je eens een video band of boek van lammert haanstra kijken/lezen. Die bespreekt vele kanten van het longeren.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 19:20

Is het niet gewoon een optie om het met elastiek of bijzetteugels te proberen?

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 12:28

Asward schreef:
Er zijn verschillende mensen die hulpmiddellen gebruiken bij het rijden en longeren. Ik ben niet z'n hulpmiddellen freak.
Wat je zus zegt is zeker waar, als het maar op de juiste manier gebruikt. En alleen voorwaart laten lopen is niet de oplossing, het paard moet vanuit achter geactiveerd worden, daar zit de moter.
Misschien moet je eens een video band of boek van lammert haanstra kijken/lezen. Die bespreekt vele kanten van het longeren.

De manier van Lammert Haanstra is erg goed en nog leuk ook.

LiinDseyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 17:14

als je een logeersingel hebt kun je misschien beter een stiekje gebruiken die kun je ook in een ruiterspeciaal zaak halen

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 17:19

Ik longeer zelf ook met slofteugel maar ik gebruik hem niet om m'n paard strak te trekken of rond te laten lopen. Het gaat mij er alleen om dat ze d'r hoofd niet in de wolken kan brengen. De slof hangt bij mij altijd in een klein boogje maar dat komt ook omdat ze er op ontspant.
Als je het goed doet zie ik geen rede waarom je geen slofteugel bij het longeren kan gebruiken.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 11:48

Een slofteugel kan je beter mee trainen dan een elastiek of een bijzet. Bij een bijzet worden ze gehidnerd in de beweging. Ze kunnen alleen nog mar omhoog en naar beneden. Met een slofteugel kunnen ze alleen niet omhoog. Wel netjes inbuigen enz.

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 12:02

Een slofteugel kun je best gebruiken, zolang je h em maar goed gebruikt..