[AR] [NH] fotoos van Shakira @ work level 1.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

maflingergek

[NH] fotoos van Shakira @ work level 1.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 21:19

Ik heb vandaag weer geoefent met mij hafjaarlingetje, dit is denk de 4e keer dat ik nu met haar oefen nadat we vorige week les hebben gehad van callippo.

Commentaar is welkom mits onderbouwd en houd het leuk!

uit de wei halen.
Afbeelding

Afbeelding

halster om doen
Afbeelding

borstelen
Afbeelding

haarborstel in haar mond aan het onderzoeken.
Afbeelding

lief
Afbeelding

stick nog even onderzoeken
Afbeelding

en nu echt aan de slag!

friendly game
Afbeelding

ogen dicht doen
Afbeelding

porcupine game
Afbeelding

Afbeelding

voetje optillen vanaf de andere kant
Afbeelding

ook achter
Afbeelding

driving game, achterwaarts
Afbeelding

Afbeelding

belonen
Afbeelding

met de stick de achterhand wijken
Afbeelding

en de voorhand
Afbeelding

andere kant achterhand
Afbeelding

yoyo game, naar me toe komen
Afbeelding

hier is ze net naar achteren gegaan
Afbeelding

nog een keer naar achteren
Afbeelding

haar mooie hoofdje met haar nieuwe touwhalster!
Afbeelding

"en wat vinden jullie van mij?"
Afbeelding

nogmaals commentaar mag, heel graag zelfs mits onderbouwd en houd het gezellig!

sorry voor de hoeveelheid fotoos maar wilde graag alles laten zien!

groetjes Elianne en shakira

Achterom

Re: NH ----> fotoos van Shakira @ work level 1.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 21:55

leuke foto's!

Mooi grote haf heb je daar trouwens, lief beest of niet?
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.

maflingergek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 22:03

lief? neej echt een gemeen beest! haha, nee hoor het is echt een schatje en anders beoordeel zelf maar...

ze is 1.34 en voor een jaarling denk best groot, ik hoop dat ze 1.50 word maar 1.45 is ook al mooi, bedankt voor je reactie

groetjes
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.

Renee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 22:45

ik zelf doe freeystyle, daar zit hetzelfde onderdeel in met het wijken met de achterbenen, heb je dit wel is geprobeert zonder zweep en alleen met de druk van je hand(en). Lukt dit niet dan snap ik die zweep. Het ziet er namelijk een stuk vriendelijker uit zonder die zweep als je het mij vraagt.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 23:31

Mooie foto's zeg!
Echt goed dat je in zo'n korte tijd al zo veel verder bent gekomen met de games.
@Renee: je hebt wijken voor contact (porcupine) en wijken voor suggestie (driving) en bij de driving game kun je er maar beter direct je stick bij pakken (GEEN zweep).
Je gebruikt de stick ook niet direct, alleen als je paard niet wijkt voor jouw suggestie. En dan kun je voor je eigen veiligheid beter die lange stick gebruiken

maflingergek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 07:18

Callippo bedankt voor je uitleg aan renee91, want het komt misschien niet zo vriendelijk over naar haar, wat het dus wel is. Ik heb haar niet hoeven "slaan" met de stick want ze week al bij fase 3.

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 18:46

goed zo!!
aan dat ontspannen koppie te zien, vind het het allemaal wel prima
die knuffelfoto is trouwens liefff

maflingergek

Re: [NH] fotoos van Shakira @ work level 1.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 11:37

die knuffelfoto vind ik zelf ook het liefst,e cht schattig, wel groot is zo'n hoofd eigenlijk viel me op, maar wel lekker om mee te knuffelen. bedankt voor je reactie

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 11:40

Ik had de foto's op het NH forum ook al gezien maar het ziet er goed uit
Echt een heel erg mooie haf heb jij!

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 11:51

ja idd, khad de foto's ook al gezien op het NH forum, ziet er echt goed uit hoor, echt heeeeel lief, mooi dat je zo goed vooruit gaat met haar

Levade

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 18:10

Oh wat een heerlijk dier, zo vol vertrouwen en vriendelijk!! (Allez ja, zo komen de foto's over...) Wel duidelijk nog een jong meisje he, megaschattig, jullie vormen wel een heel leuk koppel zo. Ook heel fijn om te zien dat je op zo'n vriendelijke rustige manier al met haar bezig bent.
Alleen 1 ding wat ik me afvroeg: hoe zit het precies met achterwaarts gaan? Zeker met zo'n jonge pony, moet je daar niet mee oppassen..? In mijn visie is achterwaarts 'drijven' namelijk het dominanste wat je kunt vragen van het paard, ik heb het dan wel over meer dan enkele stapjes. (Dit is gewoon puur uit nieuwsgierigheid hoe je daarover denkt hoor)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 18:14

@ Levade het is idd erg dominant maar dan weet het veulen of jaarling wel meteen dat hij niet in je ruimte mag komen zonder je toestemming en voor je aan de kant gaat. Verder vinden paarden het erg moeilijk om achteruit te lopen en dat word dan ook al geleerd. Ik weet niet of de ts er ook zo over denkt maar ik had even zin om te reageren

maflingergek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 19:28

@paulatjuh en levade, als eerste ben ik het met paulatje eens, zo weet Shakira meteen dat ik dominanter ben en dat ze niet over me heen mag lopen enzo, ze is van karakter best dominant ook naar andere paarden, dat zul je uit de fotoos niet opmaken omdat ze dus weet dat ik de baas ben, soms probeert ze nog wel wat uit maar met parrelli en achterwaarts houd ik dat zo goed mogelijk onder controle, haha. bedankt voor je reactie

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 10:36

Het is toch niet echt slim om je touw zoveel op de grond te laten liggen, dadelijk gaat ze er per ongeluk op staan.....

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 12:14

QuijoSavan schreef:
Het is toch niet echt slim om je touw zoveel op de grond te laten liggen, dadelijk gaat ze er per ongeluk op staan.....

Ja, en dan?

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 14:43

Uhm.. 1 tip... als je je paard vast heb zoals aan het begin van de fotos dat je met die stick bezig ben.. Hou je touw lang en niet zo kort

Tinusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 13:03

mooie foto's hoor. wat een lieve haf heb je zeg, is wel wat anders dan die verzorghaf van mij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 22:40

Ik weet dat er bij Parelli erg nonchalant wordt gedaan over op de grond hangende touwen tijdens het werken (dan heb ik het dus even niet over het ground tying maar over het longeren/opzij sturen met slepende touwen), maar zelf ben ik daar toch ook echt geen voorstander van. Met een stalhalster vallen de gevolgen nog wel mee als een paard op het touw staat en een ruk aan het hoofd krijgt. Touwhalsters zijn echter een stuk dunner en aangezien halsters op het achterhoofd net achter de schedel, recht boven de atlas en draaier zitten, is een plotselinge ruk op die plek absoluut niet aan te raden. Dat is ook dezelfde reden waarom dierenartsen het absoluut afraden om een steigeraar met de zweep een klap tussen de oren te geven: dat gebied is gewoon veel te kwetsbaar voor dat soort grove inwerkingen. Het staat wel heel natural, een touw dat over de grond sleept, maar net dat halve metertje extra opnemen kan een hele hoop nare problemen voorkomen.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 01:16

xyzutu2 schreef:
Het staat wel heel natural, een touw dat over de grond sleept, maar net dat halve metertje extra opnemen kan een hele hoop nare problemen voorkomen.

Ben ik met je eens hoor, als het paard aan het lopen is en daarbij op het touw gaat staan, lijkt me dat ook zeker niet gezond...

Enne: het touw zo over de grond laten slepen tijdens het wandelen is niet 'natural' maar eerder zelfs 'un-savvy'.
Touw op de grond laten liggen wanneer je nog L1 bent is ook un-savvy Paard moet namelijk eerst leren om stil te blijven staan en te wijken voor druk aan zijn hoofd.

Maar dierenartsen raden het af om met een zweep een klap tussen de oren te geven vanwege de grove inwerkingen? Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat je met een zweep een dergelijke inwerking kan hebben. Ja, als je een boomstam gebruikt misschien, maar een gewone dressuur of springzweep is daar toch veel te flexibel en slap voor... (of moet je met het handvat op zn nek slaan?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 09:25

callippo schreef:
(of moet je met het handvat op zn nek slaan?)

Wordt gedaan. Het probleem is niet zozeer dat je met een zweep wervels ontwricht, maar dat je direct op de hersenpan slaat, en wel op het gebied waar veel zenuwen lopen en het gehoorcentrum ligt, waar ook het gevoel voor evenwicht vandaan komt. Als je paard daar een dreun verkoopt, dan kan hij daar evenwichtsstoornissen van krijgen. En met nekwervels moet je sowieso altijd voorzichtig zijn.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 10:56

callippo schreef:
QuijoSavan schreef:

Ja, en dan?

Dan breekt t halster touw (ja ik weet zij heeft er geen halster touw aan, maar mijn lompe pony heeft nou al 3 halstertouwen naar de filistijnen geholpen, door er perongeluk op te gaan staan of te gaan hangen met touwhalster)

Ziet er goed uit hoor! Lekker rustig en ontspannen! Ze doet het erg goed!
Callippo, kan je mij en mn pony ook niet is een lesje geven?

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 11:09

Kheb nog niet meegemaakt dat een paard met touwhalster om een leadrope kapot getrokken heeft. Paarden die goed geleerd hebben te wijken voor druk, zullen in het geval dat ze met hun voet op de leadrope staan, namelijk niet meer met een ruk hun hoofd omhoog gooien, maar zodra ze voelen dat het touw vastzit, hun hoofd juist weer omlaag brengen.
En soms voelen ze het zelfs al wanneer ze hun hoef op het touw plaatsen en tillen hem dan direct weer op

Jahoor, kan wel eens les komen geven, stuur maar PB-tje