Ik heb ruim een jaar geleden een Ideal luxe marathon tuig gekocht. Ik heb dit tuig gekocht omdat iedereen mij dit aanraadde omdat het tuig van een goede kwaliteit zou zijn voor een redelijke prijs. Nu heb ik het probleem dat dit tuig al op meerde plaatsen zwakke plekken in het leer vertoond en de stiksels zelfs al op meerdere plaatsen loslaten. Het tuig wordt goed onderhouden en gemiddeld 1 keer per week gebruikt voor een rustig rondje door de polder. Is de wintermaanden zelfs ook maanden niet gebruikt.
Nu heb ik de vraag zijn er meer mensen met problemen met hun Ideal tuig en hoe werd dit in de winkel opgelost.
Ik heb mijn Ideal tuig nu een jaar. En het is in dat jaar minimaal iedere dag gebruikt, soms zelfs 2x per dag (2 pony's). Ik rijd er ook samengestelde menwedstrijden mee, dus het krijgt nogal wat te verduren.
Maar ik heb niets geen last van de klachten die jij omschrijft.
Mijn tuig is ook van Ideal, en het wordt ook zeer intensief gebruikt. Heb er ook geen enkele klacht over. Als ik jou was zou ik terug gaan naar de winkel waar je het gekocht hebt. Ideal heeft over het algemeen een goede service
Ik heb nu ook een paar jaar een Ideal tuig. Ik heb het inderdaad ook gekocht omdat iedereen het aanraadde.
Maar mijn tuig is helaas ook niet zo goed als ik hoopte... Ondanks goed onderhoud gaat op meerdere plekken het leer soort barsten en het zilverkleurige laagje gaat van een aantal gespen af.
De binnensingel heb ik inmiddels vervangen door een dunnere, omdat de originele van het tuig zo dik en stug was dat mijn paard zich er constant op stuk liep...
Ik vind het heel goed tuig, alleen wat ik wel mee heb gemaakt, is dat bij warm weer, de lijm (?) tussen de stiksels uitkwam. Maar voor de rest is goed, stevig tuig vind ik.
Ik heb het nog niet zo heel erg lang, maar ben er tevreden over tot nu toe Ik heb het toch al een tijdje flink gebruikt, ben er ook mee naar het strand geweest en het ziet er nog uit als nieuw. Ik hoop maar datdat zo blijft. Misschien heb jij een soort "maandagochtend-product"?
wij hebben ook een compleet ideal tuig en het is ook gewoon waardeloos. Bij ons gaan inderdaad ook de stiksel allemaal los en het is ook al een keer terug geweest voor reparatie, maar het begin weer allemaal los te gaan. Afgelopen weekend is het zelfs zo ver gekomen dat ik geen 4-span heb kunnen rijden, omdat ze de voor leidsels gewoon in tweeën hebben getrokken (en dan niet het leer maar echt bij de stiksel). We hebben ze nu weer terug gebracht en nu maar afwachten wat ze er meedoen. Degene waar ideal van is, die woont hier in de buurt en daar hebben we het ook gekocht. Hij zegt dat wij altijd de enige zijn die er over klaagt. Maar dat is dus blijkbaar helemaal niet zo
Eigenlijk zouden we het allemaal terug moeten brengen om te laten repareren, maar het probleem is dat het soms weer 6weken duurt voordat je het terug hebtm, omdat dan de deuren van het vliegtuig niet meer op gaan ofzo (dat heeft hij de vorige keer bij ons gezegt )
Dan weet ik vast wat mij te wachten staat. Ik ga namelijk aankomend weekend met het tuig terug naar de winkel. Maar ze hebben mij al gezegd dat het opgestuurd zou worden. Dus dat wordt een tijd niet mennen. Ik ben wel erg blij om te horen dat ik toch niet de enige ben met problemen met dit tuig. Ik had hiervoor alleen maar lovende dingen erover gehoord. En had het daarom ook gekocht.
Nu ik er over na denk, heb ik idd toch al wel heel wat klachten gehoord over Ideal tuig. Maar ook hele goede ervaringen.. Mijn vader heeft 1 enkelspan marathon tuig trekpaard, en 1 dubbelspan marathontuig trekpaard, hij klaagde er ook wel is over. Maar ik heb het een poos gehad voor mijn Shetlander en ik had er geen problemen mee eigenlijk.
De deuren van het vliegtuig Wat heeft dat er nu mee te maken?
ja, dat had hij gezegt. Het duurde zolang tot het terug was omdat de deuren van het vliegtuig (waar het mee terug naar nederland kwam ofzo) niet meer op gingen. Wij vonden het ook maar iets stoms...