[AR] Wat moet mijn Doerakje kunnen om wedstrijd te mennen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

doerakje

[AR] Wat moet mijn Doerakje kunnen om wedstrijd te mennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-05 17:55

hoi hoi,
Doerak en ik rijden nu zoon 3 maanden voor de kar denk ik en het gaat eigenlijk super goed!(behalve het ongeluk waaar ik al ove rhad verteld) nu is het dus mijn streven om knhs te gaan starten,maar ik wilde eigenlijk weten wat jullie ervaringen zijn.wat je nodig hebt om mee te doen met de officieele wedstrijd(speciale kar etc.) en of ik met mijn shetje mee kan doen. Het gaat echt super leuk en hij heeft er heel veel plezier in!!! je kunt dus wel degelijk wat met een shetje..

mcrielaard

Re: Wat moet mijn Doerakje kunnen om wedstrijd te mennen?(EN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 12:42

Tuurlijk kan je mee doen met je Shetje! *LOL* Hartstikke leuk, met Shetlanders mennen, en ze doen het helemaal niet slecht! Lachen
Ik zou voor een marathonwagen kiezen, je hebt ze ook in heel kleine maten. Het is wel duur, maar dan heb je ook wat. Een goede, sterke, lichte, stabiele wagen. Je kan voor een nieuwe kiezen, maar als je voor een 2ehands kiest, zou ik er wel voor zorgen dat je het goed te vertrouwen is, en dus niet zomaar een wagen van internet kopen.
Een marathonwagen rijdt ook gewoon heel fijn, lekker geveerd enzo. Tong uitsteken

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 15:46

wil je dressuur vaardigheid of SGMW starten?
op SGMW zie je heel weinig tot geen enkelspannen shetten, simpelweg omdat het te zwaar is. Als je het toch wil moet je heel goed opletten met gewicht. de hindernissen zijn zwaar voor zo'n klein ponytje. je moet dus op het gewicht kar letten, personen etc.
ik heb voor mijn tweespan een marathonwagentje van 90 kg. dat is al super licht.
dressuur vaardigheid zie je wel steeds meer shetten. en die doen het lang niet slecht! daar kan je ook gewoon met een marathon/recreatie wagen aan deelnemen.
veel succes alvast!

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 22:58

dank jullie wel!! top,ik heb inderdaad een meer dresuur karretje voor hem heeel mooi en klasiek enzo.dus om nou een marathon wagen te gaan aanschafen.. daar wacht ik nog even mee bedankt!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 17:04

Je wagen moet wel onderdoor kunnen draaien en moet reflectors hebben (dacht ik).
Heb je een foto van je wagen?

En wat wil je gaan rijden? Dat is wel belangrijk om te weten, aangezien dressuur/vaardigheid heel anders is dan SMW.

laura2span

Re: [AR] Wat moet mijn Doerakje kunnen om wedstrijd te menne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 22:37

ik hoorde dit weekend heel toevallig van de technisch afgevaardigde van de KNHS dat als je enkelspan rijdt, je pony min. 1 m 10 moet zijn.
dus dan gaan de SGMW over ben ik bang, voor 2span mogen ze kleiner zijn, want ik heb gewoon een startkaart.

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 23:08

Het hoeven niet persé officiele wedstrijden van de KNHS te zijn, er zijn zoveel leuke onderlinge indoor marathonnetjes, waaraan je gewoon mee kan doen met je pony, en wat niet zo zwaar is. En nog allerlei andere wedstrijdjes, gwn goed je ogen open houden. Dan maakt het ook niet zo uit wat voor een wagen je hebt.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 13:50

laura2span schreef:
ik hoorde dit weekend heel toevallig van de technisch afgevaardigde van de KNHS dat als je enkelspan rijdt, je pony min. 1 m 10 moet zijn.
dus dan gaan de SGMW over ben ik bang, voor 2span mogen ze kleiner zijn, want ik heb gewoon een startkaart.

Hoogte pony's:
ART. 11 PAARDEN/PONY'S
2. SCHOFTHOOGTE
Alle dieren met een schofthoogte tot en met 148 cm zonder hoefbeslag of 149 cm met hoefbeslag worden beschouwd als pony. Alle andere dieren worden gerangschikt in de rubriek paarden.
2.1 In gevallen van meerspannen is de hoogste stokmaat van de dieren bepalend voor de rubriek (paarden/pony's) waarin de aanspanning mag uitkomen
In de rubriek enkelspan ponny klasse 3 en 4 mag de schofthoogte niet minder zijn dan 110 cm

Dus zolang jij geen klasse 3 rijdt, mag jij gewoon overal starten met je pony