[AR] Iemand bekend met de Kineton?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jasper

[AR] Iemand bekend met de Kineton?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 16:07

In het boek "Mennen met Mieke", verwijst zij naar een Kineton. Deze zou de druk van het bit afnemen en overbrengen naar de neusriem. Omdat mijn ezels beter reageren op druk op de neus dan op druk op de mond, leek het me wel iets om eens te proberen.
(Zojuist bij Van Rijs geweest maar die kenden het helemaal niet).
Zijn er menners die ervaring hebben met de Kineton?

Ik kan alleen plaatjes vinden van rijhoofdstellen met een Kineton en zie verder geen menners op het i-net die ermee rijden.
Maar zo ziet de neusriem eruit:
Afbeelding
Afbeelding

Sjonniej

Re: [AR] Iemand bekend met de Kineton?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 18:42

Proberen kan altijd, toch?

Ik heb totaal geen verstand van ezels, maar als ze beter reageren op neusdruk en deze 'neusriem' zorgt daarvoor, waarom niet?
Probeer hem ergens te lenen, vraag of dat kan bij bijv. Van Rijs.

Baat het niet, schaadt het niet. Mits je er verstandig mee om gaat.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 10:21

Ik weet alleen dat ze hem bij Divoza verkopen. In de beschrijving staat dat de neusriem het paard lucht ontneemt bij het openen van de mond, maar daar begrijp ik dus niks van. Hoe zou ie dat dan moeten doen? Het paard kan zijn mond helemaal open doen, en het enige wat er volgens mij gebeurt is dat als je teugels aanneemt er idd druk op de neus komt...
Maar verder weet ik het ook niet Tong uitsteken

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 10:36

He, dat had ik nog niet ontdekt dat Divoza ze verkoopt. Op het i-net kwam ik op allerlei Engelse sites terecht. Dus bedankt voor de tip!