[AR] (AR) welke bitje voor een shet

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

2Morrow

(AR) welke bitje voor een shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 13:09

ik wil me shet weer voor de kar zetten .
maar met een gewoon trensje is ze te sterk , en met de stang (uterechts) heeft snel last van der mond dus deze is te zwaar.
maar ik heb nog een pessoa bit liggen van me vorige shet . maare zou ik ook hiermee voor de kar kunnen rijden ofniet zoniet welk bitje kan dan ik dan wel gebruiken?

laura2span

Re: (AR) welke bitje voor een shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 16:16

ik zou gewoon een goedpassend bokkenbitje of een liverpool pakken. als je een goed passend bit hebt is de kans dat ze last krijgt vrij klein.
kijk anders eens in het sticky, daar staan ook een stel nuttige tips in over het beleren.

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 16:31

laura2span schreef:
ik zou gewoon een goedpassend bokkenbitje of een liverpool pakken. als je een goed passend bit hebt is de kans dat ze last krijgt vrij klein.
kijk anders eens in het sticky, daar staan ook een stel nuttige tips in over het beleren.

beleert is ze al dus dat is het probleem niet

Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 22:17

Wij hebben ook een shetje voor de kar staan die niet tegen een bokkenbitje en liverpool kan. Ze lijkt het eng te vinden, wil haar mondje niet dicht doen en niet meer stil staan. Daarom gebruiken we nu nog een trensje (ze is erg braaf), maar we willen een winnerbit proberen. Deze kan je met tongvrijheid kopen, ik hoop dat ze daar wel goed op reageert.

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 22:27

ik heb het vandaag tog maar geprobeert met het bitje van de andere shet (pessoa enkelgebroken)
ze deed het prima. dus ik denk dat ik nog zo'n bitje aan ga schaffen

Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 23:37

Een pessoabit is volgens mij geen menbit?
Als je graag een gebroken bit koopt: er zijn ook gebroken liverpools. Op marathonwagen.nl staat een voorbeeld.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 11:58

En een utrechtse stang ( bokkebitje ) met zeemleer/ latex bandage eromheen dan ? Hebbie toch een stang, maar wel wat zachter

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 12:15

Bij mij lopen alle pony's op een liverpoolstangetje. Daar doen ze het allemaal prima op. In het begin moesten ze er even na wennen(na hun trensje van onder het zadel), maar daarna niets meer aan de hand.

Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 22:23

Tja, dat werd ook tegen ons gezegd. Maar ook met zeemleer gaat het niet veel beter. Ze neemt het bit wel aan, maar dan wordt ze heel druk en angstig. Ten opzichte van de andere shets bij op de menvereniging is ze veel kleiner en haar mondje is helemaal ienie mienie. Ik hoop dat een winner bit met tongvrijheid voor haar de oplossing is.

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 10:17

Gister is mij gezegd in een ruitersportwinkel dat een enkel gebroken trensje juist slecht is voor een shet. Omdat die meestal een vrij klein mondje hebben en zo'n bitje meestal vrij dik is voor een shet. ook zou het deel wat "gebroken"is in de gehemelte steken als je de teugels aanneemt. Mij is toen geadviseerd om een liverpoolstangetje te nemen ( omdat ik men) of een dubbel gebroken bitje als je geen stang wilt.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 10:42

peachy dat in het gehemelte prikken is nou de kracht van de trens, dat doen ze allemaal. dubbelgebroken zou ik persoonlijk nooit mee durven rijden, dan heb je veel te weinig te zeggen.

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 11:09

Maar omdat de mond van een shet zo klein is kan ik me voorstellen dat ze daardoor vervelend doen. Mijn shet had ook eerst zo'n bit en hij bleef maar steigeren en met zijn hoofd lopen schudden en nu heb ik er dus een liverpoolstang in hangen en er is niks meer aan de hand.

En voor het mennen zou ik idd niet zo snel een dubbel gebroken bit nemen.