[AR] Oefenmarathon

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Oefenmarathon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 18:32

Hoi,

Ik ga tweede paasdag voor het eerst een oefenmarathon doen.
Ik ben op zoek naar een parcourtje voor de behendigheidswedstrijd (kegelparcour). Heeft iemand dat, uiteraard voor de lichtste klasse.
Het is mijn eerste keer dus als iemand nog tips en trucs heeft, graag!!!
Garoet Marjolein

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 18:40

OK, hier komt mijn grote vaardigheidstruc:
Nooit maar dan ook nooit naar de balletjes kijken.
Als ze vallen, vallen ze kun je niets meer aan doen, ga je er naar kijken rijd je de volgende er ook nog af !!!!
Je draait namelijk altijd je bovenlichaam in de richting die je kijkt.
Kijk dus altijd naar de volgende doorgang en niet naar degene die je al gehad hebt.

Truc 2 altijd in een wending op de buitenkegel richten, je kunt je pony/paard altijd nog iets naar binnen laten vallen maar nooit naar buiten.

Truc 3 zoek een vloeiende lijn/route uit, ookal is deze iets langer, je kunt dan beter je tempo houden

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 20:10

1 klein dingetje wil ik nog aan Lia toevoegen, gang houden.
Niet racen, maar een mooie vlotte draf.
Ik heb gemerkt dat als ik iets vlotter rijd, ik betere "strakke" bochten kan rijden. Zodra je zelf in het midden van het poortje bent, goed opletten welke richting je weer op moet. Je bent er dan namelijk al door.
(ehm, hangt natuurlijk van je wagen af, is bij mij in ieder geval wel zo)

Net zoiets als boven de sprong naar de volgende hindernis kijken zeg maar.

Ik begrijp alleen nog niet helemaal, bestaat die oefen marathon alleen uit vaardigheid?
En je kunt dat zelf heel makkelijk maken, pionnetjes in de wei. Heb je geen pionnetjes, kun je ookv an die fexibele weide-afrasteringspaaltjes voor gebruiken. Alleen moet je oppassen dat je daar dus niet tegen oprijd, want dan gaan ze stuk Haha! Extra goede oefening *LOL*

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 00:23

Ilindra schreef:
.....
Truc 2 altijd in een wending op de buitenkegel richten, je kunt je pony/paard altijd nog iets naar binnen laten vallen maar nooit naar buiten.
.....

Een kleine opmerking hierover:
Op zich is dit natuurlijk juist, maar als beginner kun je beter voltes vermijden voor dat je een poortje inrijdt. Je hebt al genoeg aan je hoofd.
Probeer zoveel mogelijk recht voor een poortje te komen, ook al is de route c.q. volte ervoor veel ruimer.
De pony zal dan bijna vanzelf het midden tussen de kegels kiezen. Zodra de pony de kegels gepasseerd is, pas weer "sturen".

Bertus

Anoniem

Bedankt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 21:58

Hoi,

Harstikke bedankt voor jullie antwoorden! Ik zit normaal altijd op de divoza maar daar wordt alleen maar gescholden, dit is prima!

Vooral die tip om inplaats van pilonnen, schrikdraadpaaltjes te gebruiken was prima. Als je ziet wat die menkegels kosten.. Daar heb je wel 10 paaltjes voor!

Maar de marathon is dus, heb ik begrepen, behendigheidsparcoursje en een marathon. Het is in Halfweg, bij Ton Monhemius, moet jullie menners niet onbekend in de oren klinken..
In ieder geval bedankt!

Garoet Marjolein