[AR] Tuig bij tandem

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

A10

[AR] Tuig bij tandem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 23:11

Ik zag in de mensport, dat in t Loo diverse tandemaanspanningen reden, waarvan het voorpaard een borsttuig droeg en het achterste een gareel. Waarom is dit? Het lijkt mij logischer om alletwee de paarden hetzelfde tuig op t doen, of is hier een speciale rede voor?
Laatst bijgewerkt door Lielle op 09-06-05 08:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag in titel

Sjonniej

Re: Tuig bij tandem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 10:57

Zal wel vanaf vroegah komen.
Toen werden vooral gareeltuigen gebruikt om te trekken en een borsttuig van het voorpaard zal hoogstwaarschijnlijk een stuk goedkoper zijn geweest.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 11:10

O ja en dan kon je ook gemakkelijk het voorpaard wisselen omdat je niet altijd hetzelfde paard nodig had. (gareel moest op maat gemaakt worden). Dus dan kon je lekker een tandem ritje naar je jacht maken en daar het voorpaard uitspannen en er een zadel opleggen.
Ik vat m!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 18:27

Sjonniej schreef:
Zal wel vanaf vroegah komen.
Toen werden vooral gareeltuigen gebruikt om te trekken en een borsttuig van het voorpaard zal hoogstwaarschijnlijk een stuk goedkoper zijn geweest.

Plus dat een borsttuigje makkelijker op te bergen is als het voorpaard bij de jacht onder het zadel verder moest.