[AR] [LO] wanneer rechtgericht aan de dubbele longe??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

droebel

[LO] wanneer rechtgericht aan de dubbele longe??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 21:37

Mijn paard heeft balans-problemen en is scheef. volgens m'n instructrice is hij linksgebogen. Meestal draagt hij z'n staart scheef. (naar links). Ik heb hem eerst een tijd met pessoa gelongeerd, maar hier loopt hij toch niet helemaal goed op. hij reageerd erg op de rukjes die hij in z'n mond krijgt wanneer hij z'n achterbeen naar achteren verplaatst en hij heeft vaak een verkeerde stelling. Nu heeft m'n instructrice mij 1x les gegeven in longeren met dubbele longe. hij pakte dit zeer goed op. Ik vindt het alleen erg moeilijk om te zien wanneer hij nu recht loopt.
volgens m'n instructrice is dit ook moeilijk op te zien, maar zou je dit o.a. aan de beenzetting moeten kunnen zien. Klopt dit??
Laatst bijgewerkt door Lielle op 01-06-05 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag in titel

droebel

Re: [LO] wanneer rechtgericht aan de dubbele longe??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 14:20

Niemand een idee?? Verward

Er zijn hier toch redelijk wat mensen die hun paard met dubbele longe longeren. Niemand die er dus op let of hun paard recht loopt?

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 12:10

ik laat mijn pony nooit recht lopen aan de dubbele longe, omdat je paard steeds rondjes loopt heeft ze altijd stelling. Ook omdat ze stelling er moeilijk vind oefen ik dat juist veel. En ik heb geen idee hoe je je paard recht kan krijgen op een volte Verward

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 13:54

Op voltes moeten de voorbenen en achterbenen op één lijn bewegen, dus in het zelfde spoor blijven. Op een gebogen lijn moet hij met zijn lengteas de lijn van de volte volgen. (en op een rechte lijn recht lopen)
Dit wordt ook recht richten genoemd.

Het paard hoeft dus niet rechtuit te lopen om recht gereicht te zijn Alytje, op de volte kan hij ook recht gericht zijn. (het wordt ook wel 'sporen' genoemd)

De meeste paarden zijn 'aangeboren' scheef, net als mensen links- of rechtshandig zijn. Het kost bij de meeste paarden veel tijd en werk om ze écht recht te krijgen.