Ik heb een pessoa gekocht..alleen ben ik erachter gekomen dat er geen gebruiksaanwijzing bij zit...
...heeft iemand die (en wil die hem kwijt
) of wil iemand het hier uitleggen enzo...? En wat hebben jullie voor resultaten?Laterrrr!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
...heeft iemand die (en wil die hem kwijt
) of wil iemand het hier uitleggen enzo...? En wat hebben jullie voor resultaten?

... Op de laagste stand gezet en Lester begreep niet wat hem overkwam dat ding tegen zijn achterkant. Hij dacht als ik maar hard genoeg draaf gaat dat ding tegen mijn achterhand vanzelf weg
.... Dus na een paar rondjes flink gedraaft te hebben was ie gelukkig gewend eraan. En na veel rustig maar, braaf, ho en goed zo ging het na een kwartiertje eigenlijk erg goed voor de eerste keer. Hij ging wat rustiger draven en zijn hals kwam wat meer naar beneden
. 
) maar dat komt vast helemaal goed. Ik heb haar ongeveer 10/15 minuten gelongeerd en toen was ze ook al best een beetje moe. Maar het ging dus erg lekker, ik kan haar lekker laag en rond instellen wat ik ook wil en d'r soms wat trage achterhand werkte nu prima mee! 

NehnaDagmar schreef:Haha Bealy; ik zie het echt voor me die galop
Ik denk er dus ook over om een pessoateugel te kopen; ik heb een fjord met een redelijk slechte achterhand. Merken jullie ook echt dat die verbetert?
haha.. ik heb zaterdag 1 gekocht (BasiNami weet t al
) 
, en ik ben nog steeds heeel blij met de pessoa. Pardon kan nu eindelijk niets bedenken om onder het werk uit te komen, en moet nu echt zelf aan de gang
. Ik heb ook nog wat filmpjes, ze komen van mn mobiel..ik zal vanmiddag eens kijken of ik die erop kan krijgen. 
Ik gebruik de Pessoa al jaren en wil niets anders. Ook ik ondervond dat mijn paard op allerlei hulpteugels begon te leunen. Hij loopt er super door! Ik longeer niet anders!!!
) maar liep ze ook ruim. Als ik haar wat wil versnellen in draf gaat ze meestal eerst even harder maar met kortere pasjes (gaat over als ze goed los is) maar dat deed ze nu ook veel minder.
Mork schreef:Als je de pessoa voor het eerst gebruikt altijd voorzichtig beginnen en dus laag over de rug instellen. Pas als een paard qua africhting en training er aan toe is kun je mbv de pessoa het paard hoger in gaan stellen.![]()
Maar ik zou vooral met een jong paard voorlopig lekker laag ingesteld longeren, zodat het paard leert zijn rug te gebruiken.![]()
NB: in het begin kan het paard het bondje achter zijn achterhand als eng beschouwen en dus harder gaan of gaan bokken etc. Wel oppassen dat je de lijn achter de achterhand ook niet te laag laat hangen!!! Dus bekijk eerst hoe het paard hierop reageerd en oefenen.
Succes!!!