[AR] [VD] Wel of niet doen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SaraJoyce

[VD] Wel of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-05 21:32

Hoi, wij hebben nog niet zo lang geleden een paardje gekocht, echt een super lief beest! Alleen soms is het heel onhandig als je wil dat ze stilstaat en jij een stapje van haar weg kan doen en zij dan gewoon weer twee stappen doet en naast je staat... Zo zijn der nog wel meer dingen... Nou heb ik door het boek van Nathalie Penquitt begrepen dat je met Vrijheidsdressuur haar kan leren stilstaan en nog meer handige dingen voor op stal of iets anders... Moet ik het om deze reden wel doen of is Vrijheidsdressuur daar niet voor geschikt??

Groetjes Sara

SaraJoyce

Re: [VD] Wel of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 07:46

Oja, kan je op de dag dat je daar mee aan de slag gaat wel rijden of niet en als dat wel kan, moet je dit dan doen voor of na het rijden??

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 09:35

Stilstaan kan je voor elkaar krijgen met behulp van vrijheidsdressuur, maar als je alleen leert stilstaan is het niet gelijk vrijheidsdressuur, dan heet het gewoon goed luisteren naar een commando en niet achter je aanplakken.
Vrijheidsdressuur kan op dezelfde dag als rijden, je kan zelf kijken of je het ervoor of erna doet, zijn geen regels voor Lachen

SaraJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 16:15

Ok, hartstikke bedankt.
Ik bedoel het ook niet alleen voor het stilstaan maar ook voor meer dingen en mischien later ook nog wel een echt kunstje... Haha!

SaraJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 21:55

Verder niemand die mij tips kan geven??

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 18:54

Kijk eens op de site van pinky_girl, daar staan hele goede tips in.. Staat verder alles bij vermeld..

Ben met Maris ook begonnen, hij pakt het erg leuk op.
Kom anders eens langs bij viewtopic.php?f=34&t=345910&hilit= (vrijheids dressuur praters, ook erg leuk)
Suc ermee

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 19:23

Kom idd 's bij de VDP langs Ja
Het doel van VD is over het algemeen niet vooral om je paard netjes te leren stilstaan e.d., dat is gewoon opvoeden, maar het is wel nodig voor VD, dus wat dat betreft hoort het er idd wel bij Lachen
En het is sowieso heel leuk om te doen hoor !!! Cool

SaraJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 13:33

Ok, ja ik kom binnekort wel even langs! Haha!

Bedankt voor de tips! Haha!