[AR] [NH] Cursus: monty roberts/ Annemarie vd Toorn?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rockefeller

[NH] Cursus: monty roberts/ Annemarie vd Toorn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 16:49

Hallo,

Laats las ik hier in een topic over annemarie van der toorn? Ik ben haar site eens gaan bekijken en die sprak mij wel aan.
Aangekomen bij de tab cursus, zie ik dat de prijs toch best hoog lig.

Heeft er hier iemand ervaringen met de cursussen van aannemarie van der toorn? Of in dit geval staat er 'Cursus met Ian VandenBerghe'. En hoe zijn jullie ervaringen hier mee?

Graag zou ik dit willen weten omdat ik die cursus dus met mijn eigen paard wil gaan doen, maar toch hoor ik hier graag nog reacties over, om mij er beter bij te voelen, ik pieker namelijk heel erg over: "want wat als het niet lukt?" Het is en blijft toch een boel geld.

Alvast bedankt voor reacties Lachen
Laatst bijgewerkt door Lielle op 01-06-05 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag in titel

IngLio

Re: Cursus: monty roberts.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 15:33

Hoi,

ik heb ook eens een clinic gehad met mijn jonge merrie van een vrouw die bij Monty een opleiding had gedaan. Ben haar naam even kwijt, maar het was niet Annemarie.
Ik vond het heel plezierig te horen hoe zij mijn paard inschatte, maar op een een punt kon ik haar geen gelijk geven. Ze vertelde me dat mijn paard levenslust mist, maar daar ben ik het niet mee eens. Ze was immers vrij hoog drachtig en absoluut sloom daardoor. Verder was ze erg goed in de omgang met mijn paard en heeft mij goede tips kunnen geven over de houding van mij ten opzichte van mijn paard bij bijvoorbeeld het longeren of freestylen.

Misschien doe ik het nog wel eens een keer als ik wat verder ben met mijn paard. Zij was er in december meen ik me te herinneren en ik heb mijn paard gekocht in november. Mijn merrie heeft inmiddels haar levenslust weer terug en speelt met haar veulen en rent lekker door de wei...

"Want wat als het niet lukt?"
Ik denk dat het altijd wel lukt. Ieder paard kent zijn taal en ja misschien heeft hij even overtuiging nodig (zoals mijn merrie), maar hij zal er zeker op reageren en bedenk wel; iedere reactie is een reactie, dus wat in jouw ogen lijkt te mislukken kan je ook een hoop informatie geven over hoe je het anders aan kunt pakken...

Ik zou zeggen, bel ze eens op en vraag om meer info.
Spreekt het je dan nog steeds aan, dan zou ik gewoon gaan.

PS:
Iedere ervaring is natuurlijk anders, omdat alle paarden en hun baasjes en hun situaties anders zijn.

Veel succes!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 17:01

Verplaatst van VMR naar UZ.

Rockefeller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 17:53

Bedankt voor je reactie.
Ik heb naar aanleiding van jou bericht nog even gebeld en het klinkt mij nog steeds heel erg interressant, van veel mensen om mij heen krijg ik te horen dat ik dit niet moet doen... Zij vinden het te duur en daarom niet waard om deze cursus te gaan doen en ik zou dat volgens hun ook niet moeten doen. Hun doen het liever met instructie, maar ik heb er al vele gehad die mij niet konden helpen helaas.

Ik ga het zeker weten doen!
Net op de website van monty roberts gekeken en de cursus is helaas op een datum dat ik aan het strand lig te genieten van de zon. Maar er komen er vast meer Lachen