11 juni heb ik voor de 1e keer centered riding les. De boeken van Sally Swift spreken mij zeer aan. Ik vroeg me af of iemand van jullie ook dit soort les heeft en wat jullie er van vinden. het lijkt me ontzettend leuk en leerzaam. Linda uit Soest komt me les geven. Ik ben benieuwd!
Ik wil eigenlijk graag les van de mensen van terra Natura, maar die wonen niet in de buurt, dus les van hun wordt duurt vanwege de reiskosten. Helaas...
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Laatst bijgewerkt door Lielle op 27-05-05 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:tag in titel
heb ook eens een clinic centered riding gevolgd, duurde een hele dat en was georganiseerd bij een westernstal, ik heb me bescheurd wat het lachen en vreselijk veel geleerd die dag. We begonnen namelijk zonder paarden en moesten 'droogoefenen' met oa een trampoline en tai-chi ballen, erg leerzaam en hilarisch om te zien. Omdat het werd gehouden bij een westernstal waren er dus mensen met westernhoeden en een redelijk aantal mannen aanwezig. We hebben in de buitenbak geoefend langs een redelijk drukke weg en er stopten gewoon auto's om te kijken wat we allemaal aan het doen waren op onze knietjes en als dronken aardbei-en wandelend door de bak. Later konden we met de paarden hetgeen we sochtends hadden geleerd in de praktijk brengen en moet zeggen dat er een hoop mensen verbeterd waren in hun zit en inzichten! heel leerzaam en buikpijn van het lachen (maar dan blijft de leerstof wel beter hangen!)
ik weet niet meer hoe de dame heette die toen die clinc gaf, maar ze was in een heleboel landen als instructeur op hoog niveau gecertificeerd, haar man werkte voor de Shell en daardoor verhuisde ze steeds weer naar een ander land en het was een soort sport voor haar geworden om dan in dat land instructeur te worden. Ze is overigens wel nederlandse van geboorte. Het is heel leerzaam en dommer zul je er niet van worden!
haha klinkt goed! Ik ben benieuwd. En ze heet idd Linda ter Horst (ofzoiets, weet niet precies meer)
Ah, die ken ik wel Uiteraard NVVR-lid. Ik heb haar nooit les zien geven, dus daar kan ik weinig van zeggen, maar ik heb haar een paar keer op weekenden ontmoet, leuke vrouw!
Ik heb zelf les van Vanda Oosterhuis. Zij doet het ook heel erg goed. Centered riding lessen zijn veel beter voor je houding, balans en zit (en voor het paard) dan gewone lessen bij een manege. Er wordt vanuit een ander standpunt les gegeven. Vanda geeft lessen, workshops en cursussen door heel nederland en daarbuiten. Ik ben heel erg tevreden met haar en het is erg leuk, leerzaam en interessant.