[AR] Waar laten beleren voor de kar en de kosten ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SANEX

[AR] Waar laten beleren voor de kar en de kosten ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 19:23

Ben nu met Bas een poosje met het tuig bezig, hij pakt het heel goed op, op wat beginnersfoutjes na zoals elk jong paard dat voor de kar gaat.
Aankomend weekend wil ik er eens een bandje achter knopen, kijken hoe meneer die stap vindt.

Het grote werk, het uiteindelijke voor de kar zetten, wil ik laten doen door iemand die er verstand van heeft, meer ervaring dan ik. Heb vaker paarden kar-klaar gemaakt, eens een dooie fries ervoor gezet maar met Bas durf ik het niet aan om het zelf te doen, ik ben daar te onervaren voor.

Nou ben ik me een beetje aan het oriënteren waar dat kan en wat de kosten zijn...
Dus mijn vraag aan de mensen die hun paard/pony voor de kar hebben laten beleren is:

Waar hebben jullie dat laten doen ?
Hoe is je ervaring ( is het goed gegaan, heb je toch nog op of aan merkingen )
Hoelang duurde het ongeveer ?
Wat waren de kosten ?

En misschien even hoe ver je paard/pony was voor je hem wegbracht,
Tegen de tijd dat ik Bas ervoor weg wil brengen zal hij wel gewend zijn aan het droogmennen, bandje slepen en misschien eens tussen de bomen staan, ik vermoed dat dat wel scheelt in de kosten

En als iemand een goede stal/persoon weet in Friesland/Groningen die shetlanders voor de kar zet, laat het me weten!

Dennis

Re: [AR] Waar laten beleren voor de kar en de kosten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 19:31

Ik heb het een en ander zelf beleerd voor de wagen. Ik denk nu een stuk of 7 á 8 pony's.
Heb net zaterdag weer een nieuw paardje gekregen om te beleren, een echte hele felle super hete mini. Dus dit gaat tot nu toe veruit de moeilijkste worden vermoed ik zomaar.
Je mag Bas dus ook bij mij laten logeren Lachen.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 20:00

Hihi ik wíst dat ik van jou een reactie zou krijgen Dennis. Heb ook wel eens met je gepb't erover.
Zou het graag doen, probleem is alleen dat je toch echt té ver weg woont ben ik bang. Als ik alleen Bas zou moeten brengen was het nog te doen, maar nu zouden we met 2 auto's moeten of 2 keer op en neer vanwege de kar die meemoet, dat wordt gekkenwerk gezien ik vervoer regelen moet, en dat voor mij niet zo makkelijk is, al helemaal niet voor 2 keer op en neer naar Noord-Holland.

Ik hou je in mn achterhoofd, maar kan ik het goedkoper en makkelijker dichtbij krijgen, gaat mn voorkeur daar naar uit, ben de eerste tijd nog steeds een arm studentje Knipoog

Als je hier om de hoek had gewoond had ik dit topic niet eens gestart maar hem meteen bij je gebracht

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 20:02

Ohja over heet gesproken... Bas zat vanmiddag een paar keer op zn reet, hij wilde ervandoor gaan... ikke niet Haha! Ik voetjes in de grond, tsja en als je dan maf doet als Bas-zijnde dan zit je zomaar op de grond Knipoog

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 20:20

Mijn ezels gaan naar Stal de Vries in Den Ilp (ik weet het Noord Holland is te ver weg) maar misschien is de prijs interessant voor je? Zij vragen 100 euro per week voor ponies (en sinds kort ook voor ezels Haha! ). Voor paarden rekenen ze 125 euro.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 10:05

Ik zou het niet weten ik doe het ook zelf. Ben benieuwd welke stallen het allemaal doen. Blijf het even volgen.

Tender

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 10:49

ik hoorde laatst van een duitse (!) klant van ons die hadden een arabier voor de kar laten beleren ergens in de buurt van Meppel.

Ondanks dat het voor haar niet naast de deur was, leek dit haar het bestre adres en ze heeft daar ook geen spijt van gekregen. Ze was er erg over te spreken!

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 12:12

Sanex: ik weet niet hoe groot Bas is (rond de meter schat ik) maar Dennis heeft nu wel een kar staan, dus dat zou al 1x rijden schelen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 12:24

Idd, ik heb nu een marathon wagen staan waar Dennis voor gelopen heeft(94 cm) maar waar Angel(107) en Nicky(103) ook voor lopen. Ik denk dat het ongeveer tot 115 er netjes voor past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 17:42

Vorig jaar, 3 april om precies te ziej, heb ik Tess naar Dennis gebracht. Ze kon nog helemaal niks op het gebied van mennen. Het is ontzettend goed gegaan, elke dag dat Ciska wat met Tess deed kreeg ik ook een klein verslagje van hoe het gegaan is. Daarmee blijf je op de hoogte van de vorderingen van je pony en dat is wel heel fijn Lachen. Ik ben geloof ik 2x ook langs geweest, om te kijken hoe het ging en zelf ook wat te leren over het mennen Lachen. Het duurde ongeveer een maand, maar in die tijd ben ik zoals al eerder gezegd nog wel langsgeweest. Kortom, ik was/ben heel tevreden!!! Het gaat super met Tessje voor de kar, en ik moet nog steeds foto's maken van Tess voor de sulky want die heb ik volgens mij al heel lang aan Ciska beloofd Haha!.

botanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 17:45

alles nog zelf gedaan !! haha ben gewoon begonnen zonder enig ervaring maar nu gaat het super!!!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 19:42

Dennis schreef:
Idd, ik heb nu een marathon wagen staan waar Dennis voor gelopen heeft(94 cm) maar waar Angel(107) en Nicky(103) ook voor lopen. Ik denk dat het ongeveer tot 115 er netjes voor past.

Kijk dat klinkt alweer beter, toen ik je eind vorig jaar er overs prak, had je nog geen kar in Bas' maat, dus was voor mij die optie uitgesloten. Misschien kan ik nu iets regelen...

Hoeveel vraag jij ervoor ?Kan ik even een kostenplaatje maken met benzinekosten e.d erbij, en dan vergelijken met mensen hier in de buurt

Het zou mij echt alleen om het voor de kar zetten gaan, Bas is verder dan b.v Tess die je gedaan hebt. Aan de andere kant is Bas misschien wel wat moeilijker, hij leert graag, maar probeert wel uit en vind alle nieuwe dingen net even een tikje spannender, ik bedoel daarmee dat zijn traumatische paniek zo af en toe wel eens kan terugkeren met dit soort dingen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 21:37

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 21:53

Is nog vrij ver weg, maar is te doen. Het liefst zit ik in westgroningen of oosfriesland... ( of is het net andersom, haal dat altijd door elkaar, op de kaart links van Groningen en rechts van Leeuwarden Tong uitsteken )

Daentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 13:16

Is Udo de Haan dan niet dichtbij voor je. Die is goed. Zit zowel met enkelspan paard als met tweespan pony's in het A-kader en beleerd veel paarden en pony's.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 13:18

Wat kost het nou eigenlijk zo'n beetje voor menlessen ben ik al 50 euro per uur kwijt (ga het neit doen hoor) Denk haast dat ht goedkoper is om dan een paardje weg te brengen of niet?

Tender

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 16:06

Tender schreef:
ik hoorde laatst van een duitse (!) klant van ons die hadden een arabier voor de kar laten beleren ergens in de buurt van Meppel.

Ondanks dat het voor haar niet naast de deur was, leek dit haar het bestre adres en ze heeft daar ook geen spijt van gekregen. Ze was er erg over te spreken!

om mezelf nog even te quoten Haha!
ik g eloof dat het Langeveen was, kan dat?

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 18:01

DaantjeCee schreef:
Is Udo de Haan dan niet dichtbij voor je. Die is goed. Zit zowel met enkelspan paard als met tweespan pony's in het A-kader en beleerd veel paarden en pony's.

Daar heb ik al eens contact mee gehad, maar die was me net even een paar tikjes te duur Bloos Ben maar studentje, en moet eigenlijk niet zo zijn dat ik van de prijs van het beleren een beleerde shet inclusief kar kan kopen
Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 23:01

Ik weet ook wel een goeie stal, maar die is ook niet goedkoop...

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-05 13:00

Ik heb inmiddels besloten dat Bas naar Dennis gaat om te bleren voor de kar Haha!