[ar] Wie is er in neunen oefenmarathon geweest en wie gaat..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rosiewozie

[ar] Wie is er in neunen oefenmarathon geweest en wie gaat..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 23:14

En wie gaat naar Schijndel oefenmarathon???

Ik ben afgelopen zondag in Neunen wezen kijken, ik ken meerdere mensen die eraan mee deden. Zelf had ik mee kunnen doen maar moest vandaag tentamen maken dus vond ik toch ff belangrijker om nog ff te leren....

Maar nou ga ik over twee weken waarschijnlijk wel meedoen aan de oefenmarathon in neunen. Het wordt dan mijn eerste keer en voor mn pony en groom ook!!! Ben dus erg benieuwd wat we der van gaan bakken, waarschijnlijk niets, maar goed eens moet de eerste keer zijn en aldoende leert men...

Nou was ik gewoon eens benieuwd of er mensen waren die ook in neunen zijn geweest en of er mensen zijn die ook naar schijndel gaan.

En tips zijn natuurlijk altijd welkom!!

Sjonniej

Re: [ar] Wie is er in neunen oefenmarathon geweest en wie ga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 15:09

Veel plezier en succes!
Komt best goed Lachen Als je niet te overmoedig wordt en eerlijk blijft tegenover je pony, moet jij eens opletten hoe goed dat gaat. Als je maar netjes blijft sturen! Dat is iets wat de meeste vergeten en dan gaat het de mist in.

Ik zit zelf in Vrouwenpolder op het districtskampioenschap.

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 15:36

vanaf de veluwe is het wel ver weg. Dus mij zal je daar niet tegen komen maar ook ik wens je veel suc6

Rosiewozie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 17:08

dank je wel allemaal!!!
Ja in Neunen waren er twee paarden omgegaan. Bij het ene paard zag ik het ook gebeuren. Dat was echt dat mens haar eigen schuld. Zij reed echt tegen haarzelf en niet met haar paard. Het moest allemaal snel snel en met zo'n schagie kop, ja toen keek ze niet goed uit en ging ze te snel door de bocht met twee wielen over een bult.... BOEM! Dat paard dat was ook moe en had geen zin en er werd alleen maar geslagen. Ze moedigde hem ook niet aan met haar stem of wat ook. Nee weet gelukkig wel heel goed hoe het niet moet. Paard wou trouwens ook niet door de waterbak dus werd er ook alleen maar geslagen toen ging ie maar zitten, op een gegeven moment zijn de mensen aan de rand het paard maar aan de leidsels gaan pakken om te begeleiden. Nee het ging haar echt alleen maar om het snel en het was een gespannen gedoe...
Was wel erg mooi want de menner na haar deed voor het eerst zelf mennen anders wat het altijd zijn vrouw, nou de vaardigheid gebeurde meer in stap met enorme slingers, maar tijdens de marathon was die man ook heel rustig, aanmoedigen met de stem, af en toe met de zweep wat extra druk erop, maar hij reed echt MET zijn paard de marathon, ze deden het samen en waren een team. Bij de waterbak nam hij gewoon even iets meer tijd ervoor en geen gestress van we moeten snel snel snel. En perdje liep na eventjes netjes door het water. En op meer momenten ging het zo.
Hij was natuurlijk lang niet de eerste, maar hij heeft wel met zijn paard samen gereden, het ging niet om het winnen en snel snel. Dat komt later wel na wat meer ervaring, samen, maar hij finischte wel en zij ging met een geboken arm naar het ziekenhuis!!!!

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 15:52

ik heb schijndel vorig jaar gereden maar ik rij hem nooit meer!
hij is super leuk voor het publiek maar nou niet wat je paardvriendelijk noemt.
vorig jaar zijn daar 19 spannen omgegaan en er zijn er ook een hoop geweest die de wedstrijd niet uit konden rijden. (kreupel, stukken etc.)
neunen ben ik nooit geweest.
maar ik zit net als sjonniej in vrouwenpolder!

Rosiewozie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 12:33

hmm das niet zo best. Klinkt niet echt als een fijne marathon.
Ik denk ook dat ik hem niet ga rijden. Er komen nog een aantal district oefenwedstrijden aan. Als ik nu Schijndel ga rijden wordt het een beetje hals over kop een wedstrijd meedoen. Mijn groom moet nog wat ervaring opdoen en ik moet mijn nieuwe wagen nog een beetje leren kennen, dus waarschijnlijk gaan we gewoon nog even door oefenen en de volgende meedoen.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 14:50

ik vond schijndel echt geen fijne wedstrijd om te rijden. echt lomp voor de paarden. voor het publiek issie wel leuk.
als je een leuke oefenmarathon in de buurt wil rijden kan je Liempde rijden. die is leuk en vriendelijk.