[AR] [NH] Ttouch op oortjes om hoofdstel makkelijker aan te doen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

laverite

[NH] Ttouch op oortjes om hoofdstel makkelijker aan te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 16:37

hoi

ik weet niet goed waar het thuishoort en ik denk dat dit toch het beste forum is ...
Ik ben sinds een paar dagen bezig met Ttouch , met je vingers cirkelvormige bewegingen draaien op de paardenhuid en mijn ( soms onrustige ) pensionpaardje raakt daar erg ontspannen van.
Vooral ook aan de oren ( wat normaal verboden terrein is ) geniet hij er heel erg van en laat dan zijn hoofdje zakken.

Als ik zijn hoofdstel aandoe , en het bit ( wat hij overigens vlot accepteert ) zit in , dan heb ik heel veel moeite met de riem over zijn oren te doen ...
Hij doet zijn hoofd dan immers in de lucht en met dat hij zo groot is , moet ik hem altijd met worteltjes naar beneden lokken ...

Kan ik de T touch combineren om zo makkelijker het hoofdstle aan te kunnen doen ? Als ik de T touch doe , zakt zijn hoofdje immers ?

Heb je hier tips bij ? En zijn er nog weetjes over T touch die best interessant zijn ? Waar hebben paarden het graag ?
Zeg me alles Lachen

alvast bedankt
Laatst bijgewerkt door Lielle op 25-05-05 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag in titel

laverite

Re: Ttouch op oortjes om hoofdstel makkelijker aan te doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 18:56

weet niemand iets ? Boos!

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 13:47

nou ik weet het niet hoor misschien dat hij het in het begin nog wel zn hoofd naar beneden doet.
Maar ja als jij dan elke keer dat hoofdstel der weer omgooid denk ik niet dat hij na een paar keer weer zijn hoofd naar beneden doet.
Maar ja dat is mijn mening ik ben wel benieuwd wat andere daar over denken.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 18:10

Weet je wat ik denk? Dat je pony je gewoon in de maling neemt..
Toen jij een keer het hoofdstel niet omkreeg en je hem met die wortel naar beneden lokte dacht hij hmm lekker als ik m'n hoofd niet naar beneden doe krijg ik een wortel... nooit bij zulke dingen lokken!
Gewoon die wortel weglaten en alleen als hij z'n hoofdstel om heeft dan pas belonen!
Maar mij lijkt het verder ook logisch dat als hij met ttouch z'n hoofd zak dat je het dan best kan combineren...

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 20:33

Paulatjuh schreef:
Weet je wat ik denk? Dat je pony je gewoon in de maling neemt..
Toen jij een keer het hoofdstel niet omkreeg en je hem met die wortel naar beneden lokte dacht hij hmm lekker als ik m'n hoofd niet naar beneden doe krijg ik een wortel... nooit bij zulke dingen lokken!
Gewoon die wortel weglaten en alleen als hij z'n hoofdstel om heeft dan pas belonen!
Maar mij lijkt het verder ook logisch dat als hij met ttouch z'n hoofd zak dat je het dan best kan combineren...

haha neen zo werkt het niet Knipoog
ik toon mijn hand en hij tikt die aan ( hij kent dat via clickertraining ) ondertussen die ik de riem over zijn oren en DAN krijgt ie pas de wortel ... Maar soms is het ook zonder wortel zodat ie me inderdaad niet kan foppen Knipoog

josien

Re: [NH] Ttouch op oortjes om hoofdstel makkelijker aan te d

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 23:07

Haha wilde net de clicker methode als advies geven, maar je bent van alle markten thuis of niet.

Toch even over de clicker methode. Ken je de oefening kalm. Dus leren het paard zijn hoofd laag te doen doormiddel van zelf iets te buigen. Je leert het paard zo zijn hoofd laag voor je te doen en daar te houden totdat jij zegt dat hij weer omhoog mag. Wil je hier info over dan kun je mij PBen.