[AR] [CT] Clicktraining voor mijn pony

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bashkircurly

[CT] Clicktraining voor mijn pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 13:19

Hoi!

Ik wil mijn pony graag ook een beetje CT gaan geven.
Wie weet hoe ik daar dan het beste mee kan beginnen?
Met een snoepje?
Maar wat als ze dan te dik word?
En wanneer ziet ze de clickjes als beloning?

Groetjes, Eef

IngeT

Re: [CT] Clicktraining voor mijn pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 09:53

Hallo Eef, op m'n site vind je een stap-voor-stap uitleg mét foto's (http://www.ingeteblick.be -> klik op "artikels" en dan op "starten met de bridge").
Begin met wortels: die zijn gezond, worden door de meeste paarden graag gegeten, en maken niet dik Vingers aflikken . Snij je wortelschijfjes vooral KLEIN - euroschijfjes, en desnoods nog eens in twee. Denk aan smarties voor kinderen: zie zijn klein, en snel op, zodat je meteen weer kan voortwerken.
Lees, voor je begint, zeker ook het artikel over beleefdheid, want dat is de eerste vereiste om prettig verder te kunnen (het is wel in het Engels (how to be polite) maar het staat wel heel uitgebreid beschreven in m'n boek in het Nederlands).

Ben je niet zo heel zeker over hoe ermee te beginnen of loop je ergens tegenaan waarbij je niet goed weet hoe je het kan oplossen, kijk dan eens of je op 18 juni in Koewacht (bij Terneuzen) zou kunnen geraken - daar is de (gratis!) open dag. Beter nog: breng je pony mee, en we starten hem samen *LOL*.

bashkircurly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 16:34

Ik zal erover nadenken klinkt in elk geval wel leuk Haha!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 10:08

Ik gebruik zo vaak mogelijk appels of wortels maar meestal eindig ik toch met snoepjes. Die van mij is er nog niet dik van geworden. Om te leren wat de clicker betekend begin ik altijd zo: ik click dan zeg ik braaf en geef tegelijkertijd een snoepje. Dat herhaal ik een paar keer en dan zie je vanzelf aan ze at ze snappen dat er na de click wat lekkers komt. Dan kan je verder gaan.

Bon_Jovi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 11:27

ik vind het een beetje raar, ik heb het gezien bij een dierenmanifestatie in terneuzen met een pony van onze manege en ik zie er echt het nut nie van in.
die vrouw zie steeds x (iks) en dan moest ze achteruit. als ze dat deed kreeg ze een snoepje en dan moest ze nog gaan apporteren met een pion. okee, het is leuk als je misschien vrijheidsdressuur wilt gaan doen, maar ik vind het persoonlijk maar onzin.

bashkircurly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-05 18:34

Sorry hoor maar zo help je me ook niet echt.
Als je dat vind van CT kun je het ook gewoon voor je houden

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 20:17

vraag het op de manege (Morgenstond...) even aan Mariska, van Yari. Ik zelf clickertrain ook met hem, maar zij kent de basis...

bashkircurly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-05 21:19

O ja goeie!
Gaak vrijdag gelijk doen Haha!

renske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 11:06

Ik wil ook met die clicker training gaan beginnen alleen hoe kom je aan een clicker? In de dierenwinkel hadden ze die al niet, maar ik dacht als je zo'n honden speelbal hebt die piept gebruikt kan dat ook?

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 11:13

In de meeste dierenwinkels hebben ze ze tegenwoordig wel. Misschien moet je in een andere winkel gaan kijken. Maar je kan ze ook op internet bestellen.

liesbet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 12:01

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 12:02

Bon_Jovi schreef:
ik vind het een beetje raar, ik heb het gezien bij een dierenmanifestatie in terneuzen met een pony van onze manege en ik zie er echt het nut nie van in.
die vrouw zie steeds x (iks) en dan moest ze achteruit. als ze dat deed kreeg ze een snoepje en dan moest ze nog gaan apporteren met een pion. okee, het is leuk als je misschien vrijheidsdressuur wilt gaan doen, maar ik vind het persoonlijk maar onzin.

Waarom onzin ? Ten eerste vinden de meeste paarden het hartstikke leuk en bovendien zijn bep. oefeningen ook nog eens heel zinnig.

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 12:05

En aan de TS: ik gebruik zelf meestal kleine stukjes wortel, appel of brood. In het begin klik je gewoon en geef je daarna een beloning, dus zonder gedrag te vragen en dit totdat je paard doorheeft dat na een klik een beloning volgt. Daarna kan je steeds moeilijker dingen gaan vragen, waarbij je dan steeds op het goede moment klikt en daarna dus beloont. De tijd tussen het klikken en belonen kan je ook steeds iets langer maken.

renske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 22:06

Bon_Jovi schreef:

Wou ik ook nog even op reageren dat wel degelijk nut kan hebben. Ik heb nu bijvoorbeeld een paard wat voetje optillen nog niet kan. Als ze dan voetje geeft en vast hebt gaat belonen nogal moeilijk maar zo'n clicker heb je makkelijk vast dan klik je en je paard weet dat ze het goed doet. Dus ik denk dat het wel nut heeft ook.

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 10:03

Je hebt er ook een boek van! Die heb ik gebruikt en dat ging goed.
Alles staat er stap voor stap uitgelegd! Weet alleen even de titel niet, mocht je interresse hebben dan loop ik wel even naar boven om te kijken Haha!