[AR] [NH] Eerste keer

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DendroFleur

[NH] Eerste keer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 17:22

Vandaag is iemand thuis met mijn paard aan de gang gegaan. Maar het is nog erg moeilijk. Als je voor hem loopt wil hij langs je heen. Je kan hem alleen stilzetten als je hem ergens langs laat lopen zodat hij niet langs je heen kan, bijv langs de bakrand. Los reageerde hij wel op signalen dat hij bijv sneller moest maar naar diegene toekomen deed hij niet.
Ik heb me opgegeven voor een cursus maar volgens hem was het beter om eerst een eenvoudiger paard mee te nemen zodat ik kan oefenen.
Is het normaal dat een paard niet direct goed reageert of is het dan een hopeloze zaak Verdrietig .
Laatst bijgewerkt door Lielle op 21-05-05 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag in titel

Helderder

Re: Eerste keer NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 18:13

Niet ieder paardje reageert hier in het begin hetzelfde op en bij sommige kunnen ze in het begin erg moeilijk doen maar 99 van de 100 gevallen trekt wel weer bij. Lachen
Ik had ook zo'n verschrikkelijk geval.. wou er bijna mee stoppen maar heb toch doorgezet en het resultaat mag er wezen hoor! (zie ook onderschrift)
Ik vind het helemaal geen hopeloze zaak bij jou hoor en ik vind eigenlijk wel mee vallen de dingen die jij beschrijf...
Gewoon doorzetten hoor, je komt er wel! Lachen

josien

Re: Eerste keer NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 19:42

NH is praten met het paard. Dus alle paarden kunnen dit, maar moeten het vaak opnieuw leren. Het heeft vaak geleert om maar niet te luisteren naar lichaamstaal van de mens omdat die lichaamstaal heel ondudielijk en als een brabbel taal over komt. Het paard heeft dus geleert er niet op te reageren en moet het dus opnieuw leren.

Dominante paarden zullen ook niet zo snel reageren omdat ze hun dominantie niet op willen geven. Ook deze moet je niet opgeven, maar het heeft gewoon tijd nodig.

Ga dus vooral door en je zult verbaast zijn hoe het uitpakt.

DendroFleur

Re: [NH] Eerste keer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 00:07

Ik heb me voor een cursus opgegeven maar nu vind de cursusleider dat ik beter een makkelijker paard mee kan nemen. Maar met dit beestje heb ik dus problemen die ik op wil lossen. Als ik een ander paard mee neem betekent dat dus ik alleen thuis verder aan de gang moet. Mijn fouten worden dan niet gecorrigeerd. En priveles was wel erg prijzig.

Ik denk dus dat hij toch mee gaat (en ik mijn vriend, dan geef ik die wel de schuld).