[AR] Waar men jij het liefst mee?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Waar men jij het liefst mee?

enkelspan pony
14 (58%)
enkelspan paard
2 (8%)
tweespan pony
3 (12%)
tweespan paard
1 (4%)
tandem pony
1 (4%)
tandem paard
1 (4%)
vierspan pony
Geen stemmen
vierspan paard
1 (4%)
een aparte aanspaning (bv. klavertje drie)
1 (4%)

Totaal aantal stemmen: 24

Daentje

[AR] Waar men jij het liefst mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 12:16

. . . en waarom?

Ik ben ook benieuwd of jij een bepaald ras hebt waar je het liefst mee ment.

Ik men zelf het liefst een tweespan Welsh B-pony's. Ik ben nu eenmaal een ponymens en Welsh B'tjes spreken mij qua uiterlijk, maat en vooral karakter het meest aan.

Een tweespan vind ik het leukst, omdat de pony's zich dan lekker aan elkaar op kunnen trekken, vaak minder kijkerig zijn dan alleen en elkaar (als het goed is) aanvullen.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 20-05-05 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag in titel

Dennis

Re: [Poll] Waar men jij het liefst mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 13:08

Tot nu toe heb ik enkel nog maar enkelspan gemend. En tot nu toe bijna alleen nog maar met shetlanders(1x een fjord en heb een appie beleerd).

Mijn doel is 2span shetlander te gaan mennen. Nummer 1 heb ik net beleerd, maar haar spanmaatje is net 1 dus we moeten nog even gedult hebben. Dus eerst maar lekker door oefenen met enkelspan. En misschien gaat er tijdelijk wel een andere pony naast binnenkort.

Tot nu toe men ik dus het liefst met enkelspan shetlander, maar wil toch graag gaan 2spannen in de toekomst.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 13:25

Ik rijd enkelspan,omdat je dan een een-op-een relatie hebt met je pony, bij een meerspan kun je ze toch moeilijker individuele aandacht geven.

Ik heb weleens tandem en tweespan gereden, ook erg leuk, maar ook een beetje verslavend. Dan zou ik binnenkort opzoek moeten gaan naar drie Leila's erbij (o nee 4, want dan doen we het wel gelijk goed) en een andere kar Haha!

Daentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 13:26

Hihi, loop je niet te hard van stapel

A10

Re: [AR] Waar men jij het liefst mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 13:28

ach mijn portomonnee loopt niet mee dus dat komt wel goed Bloos

Daentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 14:34

Ik heb weleens gehoord dat alle menners (behalve menners van vierspannen paarden) gefrustreerd zijn, omdat ze geen vierspan paarden hebben (lees: daar geen geld voor hebben). Daar ben ik het niet mee eens: ik zou niet eens met een vierspan paarden te durven rijden!
Laatst bijgewerkt door Daentje op 20-05-05 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 14:43

Ik rijd enkelspan en vind het dan al moeilijk genoeg om alles naar wens te laten verlopen. Ik zou ook echt gek worden in een proef, als je de linkerpony wil verbeteren en dat de rechterpony in het span dan nog minder gaat lopen.

Maar tandem is wel onwijs tof om te doen. Je moet echt 100% op blijven letten, maar het geeft wel een kick om een hindernisje en een proef te rijden met een pony die eigenlijk bijna los loopt. Ik heb een paar keer tanddem gereden, maar heb er nu geen mogelijkheden meer voor, helaas.

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 14:44

zelf (naja samen met mijn zusje) heb ik 2 pony's. Die rij ik in het enkelspan 2-span en tandem, we zijn dit voorjaar ook begonnen met 4-span. Iemand van onze vereniging heeft nl een zelfde soort 2-span. Sjonniej zei daar laatst heel mooi over. Wel de lusten van 4pony's maar niet de lasten van 4pony's

Eigenlijk vind ik alles leuk maar de voorkeur gaat uit naar 4-span. De pony's vinden ook alles leuk en het is op deze manier van afwisseling voor ze.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 15:20

ik rij lekker met mijn tweespan shetten. ik ben er echt blij mee! soms rij ik tandem met ze en dat is gewoon voor de fun! echt onwijs leuk af en toe!
wat sjonniej zegt is waar, dat is af en toe heel frustrerend maar ja dat is het nadeel.

ik heb ook wel eens vierspan gereden dat is ook wel leuk voor een keertje maar ik moet er niet aan denken dat ik dat elke keer op en af moet tuigen.

ik hoef ook never nooit naar de paarden, die hebben een heel ander karakter.

ooit stap ik over van shetten naar welshjes oid. maar voorlopig hou ik het hier bij. ik ben dik tevreden met mijn frummels.

Hieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 15:56

Ik men nu enkelspan kruising shet / welsh. Een hele hardwerkende, supertaaie pony die van aanpakken weet.
Verder heb ik een welsh A merrie enter lopen waar ik straks ook mee wil gaan mennen en mijn uiteindelijke doel (maar we hebben geen haast en daar gaan we de tijd voor nemen) is om ooit nog eens een mooi span welsh A tjes voor de kar te hebben.

Maar ik moet zeggen dat ik tot nu enkelspan ook heel leuk en bevredigend vind!

Groetjes, Hieke

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 17:26

Ik rij met een tweespan shetten en ik wil nog eens verder met tandem. Vierspan vind ook leuk om eens te leren maar dat zal er voor mezelf nooit van komen (geld, ruimte en tijd tekort) Ik men ook met een enkelspan welsh cob en vind dat voor enkelspan een heel leuk ras. Met de shetten in enkelspan rij ik enkel om de puntjes op de i te zetten. Ik vind het echter niet snel genoeg gaan dus vind ik het tweespan leuker.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 19:25

Doe bijna altijd enkelspan als ik men. Maar nu ook 3 verschillende tweespannen beet gehad. En vooral ons tweespan Welsh Cobs, ja dat is wel machtig. Maar dan voor in het bos ofzo. Want dressuurmatig zou ik liever met enkelspan rijden.

Heb sowieso liever pony's. Maar heb ook tweespan Friezen beetgehad, en ook al enkelspan. Maar geef mij maar een Welsh Cob voor de wagen.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 20:31

Een 4 -span paarden zpu ik ook niet hoeven, maar een stel van die kittige welshpony's Vingers aflikken

Verder zweer ik bij pony's, geen idee waarom, maar dat heb ik al vanaf mijn 15e toen mijn vriendinnen op paarden gingen rijden. De meest luxe dressuurpaarden werden gekocht, en ik maar denken "wat mot je drmee"

O ja bij dat 4-span wil ik dan ook gelijk veel tijd en geld, is dat mogelijk?

Daentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 21:17

Albertine_N schreef:
O ja bij dat 4-span wil ik dan ook gelijk veel tijd en geld, is dat mogelijk?

Haha, ja ik ook *LOL*
Kan dat???? Vingers aflikken

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 21:59

Ik rij enkelspan en heel soms 2span met mijn Foresters. Maar ik hou het liever bij enkelspan. Dan heb je veel meer contact met je pony

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 16:48

Ik vindt twee span leuker om meer te rijden ze zijn dan ook niet zo druk en kijkerig.
Op dit moment moet ik het met een enkel span doen.
Het tweede maatje moet nog worden geboren, dus nog even gedult het zijn haflingers.

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 18:37

Ik blijf ook het liefst bij de pony's. Mochten we OOIT over gaan op wat anders dan wordt het waarschijnlijk wel een grote pony zodat we ook makkelijker OHZ kunnen trainen. want dat is toch iets wat ik wel een beetje mis.

Rosiewozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 19:13

Tot voor kort wist ik dat eigenlijk nog niet zo eigenlijk. Ik heb al erg veel shetten enkelspan gement en ik heb twee jaar een haf gehad, nu heb ik een hackney van 1,20 waarbij de knieactie niet wordt getraind ( geen volbloed, maar mams was al drie kwart en paps wel een volle)
Nou moet ik zeggen nu ik met mijn Doortje men weet ik toch wel zeker dat mijn grote voorkeur bij de Btjes ligt. En dan bedoel ik ook de weshes, dus niet specifie hackney. Weshes zijn wel echte vechtertjes, maar ik vind het leuk als je echt iets te doen hebt. Ze zijn wendbaar, pittig, zien er leuk uit en kosten niet zoveel.
Ik zou wel heel erg graag tweespan willen gaan rijden. Ben nu dus ook mijn groom aan het omlullen om ook een btje te kopen en dan tweespan, weet nog niet zo of het gaat lukken Haha! Tot voor kort wist ik dat eigenlijk nog niet zo eigenlijk. Ik heb al erg veel shetten enkelspan gement en ik heb twee jaar een haf gehad, nu heb ik een hackney van 1,20 waarbij de knieactie niet wordt getraind ( geen volbloed, maar mams was al drie kwart en paps wel een volle)
Nou moet ik zeggen nu ik met mijn Doortje men weet ik toch wel zeker dat mijn grote voorkeur bij de Btjes ligt. En dan bedoel ik ook de weshes, dus niet specifie hackney. Weshes zijn wel echte vechtertjes, maar ik vind het leuk als je echt iets te doen hebt. Ze zijn wendbaar, pittig, zien er leuk uit en kosten niet zoveel.
Ik zou wel heel erg graag tweespan willen gaan rijden. Ben nu dus ook mijn groom aan het omlullen om ook een btje te kopen en dan tweespan, weet nog niet zo of het gaat lukkenTot voor kort wist ik dat eigenlijk nog niet zo eigenlijk. Ik heb al erg veel shetten enkelspan gement en ik heb twee jaar een haf gehad, nu heb ik een hackney van 1,20 waarbij de knieactie niet wordt getraind ( geen volbloed, maar mams was al drie kwart en paps wel een volle)
Ik zou wel heel erg graag tweespan willen gaan rijden. Ben nu dus ook mijn groom aan het omlullen om ook een btje te kopen en dan tweespan, weet nog niet zo of het gaat lukken Haha! .
Wel weet ik dat ik niet meer gauw een koudbloed ervoor wil hebben, weet niet zo of het aan mijn haf lag, maar daar zat niet zoveel pit in en het is zo lomp.
Ben toch wel erg voor de marathon en ik zie ze wel eens met tweespan en dat vind ik toch te lomp, zie liever die kleine snelheidsduiveltjes....
Van mij hoeft vierspan niet zo...
Misschien ooit nog een forester in enkelspan, dat lijkt me wel wat, maar dan meer dressuur.

Rosiewozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 19:14

dr is iets fout gegaan..... Heel stuk staat er twee keer!!!

_revanche_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 20:42

ik heb ondertussen alles gereden met mij shetten, eerst enkelspan, toen tweespan, tandem en nu sinds kort ook 4-span. Maar als ik lekker rustig wil rijden dan pak ik een 2-span, maar tandem is ook heel leuk!

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 23:55

Ik men dus enkelspan met mijn pony, ook een welsh B.

Geweldig. Hij maakt zich altijd stoer en groot. Vooral als ik weer een nieuwe route ga rijden en ik kom daar paarden tegen.

Mijn vader had bijna een pony erbij gekocht op de markt in Oudeschoot maar hij had zijn trailer niet mee.

Had ik wel leuk gevonden om met twee van die stoere mannen op pad te gaan *o/*

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 11:33

Met mijn hackneypony heb ik altijd enkelspan gereden. Bij mijn vroegere pensionhouder heb ik met tuigers het tweespanrijden geleerd. Dat was ook echt heel gaaf. Ik was echter altijd alleen en dan is een enkelspan toch fijner en sneller in/uitspannen en tuig en wagen schoonmaken daarna. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 17:24

Ik heb gekozen voor de optie enkelspan pony. Tot nu toe heb ik alleen nog maar enkelspan gereden, maar een 2 span shetten lijkt me super! En qua ras; een shetlander.

Jeroentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:41

Ik men dus zelf met enkelspan New Forest en hebben thuis dus ook tuigpaarden waar ik wel s mee men maar ben daar niet zo gecharmeerd van... En nu heb ik t geluk op stage (Het Swarte Paert, Hemrik) dat ik daar mag mennen met enkel en dubbel maar dat ik dus ook al een paar keer 4span heb gereden: en toevallig vanmiddag een supermooie show heb meegereden (als Bakkenist) en dat is gewoon heerlijk: je krijgt er echt een kick van dus dsat is eigenljik wel mn einddoel haha... al zal dat nog vele jaren duren haha...

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 20:52

2 span Paard.
En dan het liefst Trekpaarden. Ja
Ik vind het gewoon geweldig, 2 van die grote zware paarden die voor graag voor je werken. Ik houd zowiezo van koudbloeden, lekker koel in hun kop, betrouwbaar, maar toch karakter en temperament.
Ik vind enkelspan ook leuk, maar dubbelspan toch mooier.. Bloos
Vierspan, of Klavertje 3 is ook heel gaaf, maar dat is heel moeilijk en daar heb ik niet echt ervaring mee. Tandem heb ik nog nooit meegemaakt.
Ik vind pony's ook heel leuk om mee te mennen. Ja