[AR] parelli met 4 jarige hengst andalusier

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

flikka_maya

parelli met 4 jarige hengst andalusier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 18:20

hoi

ik heb een erg vurige temperamentvolle koppige vierjarige hengst , andalusier ( barok )

ik wil graag parelli met hem doen , daar ik hoop dat dit zijn temperament zal verbeteren en hij meer vertrouwen in me zal krijgen ...

heeft iemand hier info en tips over ?

thx maya

callippo

Re: parelli met 4 jarige hengst andalusier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 19:15

Tip: start niet met een hengst, puur voor je eigen veiligheid...

Als je gaat parelli-en, ga je aan de dominantieverhoudingen werken en dan kun je met een hengst tegen zaken aanlopen waar je met een merrie of ruin niet snel last van zult hebben.

Parelli zal zeker helpen om het temperament te 'verbeteren' en hem meer vertrouwen in jou te laten krijgen. Maar het is en blijft riskant om met een hengst te beginnen als je niet eerder VEEL parelli-ervaring hebt opgedaan.

Tot zover mijn tips, waarschijnlijk niet wat je wil horen...

Ik ben zelf 1,5 jaar geleden met mijn (nu ex-)hengst met Parelli begonnen en het is dat ik toen al halverwege Level 2 was, maar anders waren sommige momenten beslist minder goed afgelopen. En dit was nog een hele makkelijke hengst, voor een hengst zoals jij die omschrijft "vurig, temperamentvol, koppig en jong" zal je toch zeker Level 3 Savvy nodig hebben om daar veilig mee om te gaan.

voor meer info kun je trouwens altijd terecht op www.naturalhorsemanship.nl daar zitten een hoop Parelli-ers die je vraag ook graag willen beantwoorden Lachen

flikka_maya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 21:06

callippo schreef:
Tip: start niet met een hengst, puur voor je eigen veiligheid...

Als je gaat parelli-en, ga je aan de dominantieverhoudingen werken en dan kun je met een hengst tegen zaken aanlopen waar je met een merrie of ruin niet snel last van zult hebben.

Parelli zal zeker helpen om het temperament te 'verbeteren' en hem meer vertrouwen in jou te laten krijgen. Maar het is en blijft riskant om met een hengst te beginnen als je niet eerder VEEL parelli-ervaring hebt opgedaan.

Tot zover mijn tips, waarschijnlijk niet wat je wil horen...

Ik ben zelf 1,5 jaar geleden met mijn (nu ex-)hengst met Parelli begonnen en het is dat ik toen al halverwege Level 2 was, maar anders waren sommige momenten beslist minder goed afgelopen. En dit was nog een hele makkelijke hengst, voor een hengst zoals jij die omschrijft "vurig, temperamentvol, koppig en jong" zal je toch zeker Level 3 Savvy nodig hebben om daar veilig mee om te gaan.

voor meer info kun je trouwens altijd terecht op www.naturalhorsemanship.nl daar zitten een hoop Parelli-ers die je vraag ook graag willen beantwoorden Lachen

ja dankuwel dat je moeite hebt gedaan
ik wil het toch graag doen maar zal beter ervaring vragen aan een ervaren persoon , zeker ??

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 22:30

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 22:55

Hoef hier dus niet op te reageren en de rest ook niet, TS werkt onder schaduwacount, fijn is dat, hoef je in het vervolg dus ook niet meer serieus te nemen Boos!

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 23:50

waarom gaat ze dan in godsnaam zulke dinegn verzinnen?
Ik begrijp haar dus echt niet.
Tlijkt mij een penny, dingen verzinnen over een hengst etc. hahha

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 08:32

en dus gaat dit op slot.