Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
callippo schreef:Tip: start niet met een hengst, puur voor je eigen veiligheid...
Als je gaat parelli-en, ga je aan de dominantieverhoudingen werken en dan kun je met een hengst tegen zaken aanlopen waar je met een merrie of ruin niet snel last van zult hebben.
Parelli zal zeker helpen om het temperament te 'verbeteren' en hem meer vertrouwen in jou te laten krijgen. Maar het is en blijft riskant om met een hengst te beginnen als je niet eerder VEEL parelli-ervaring hebt opgedaan.
Tot zover mijn tips, waarschijnlijk niet wat je wil horen...
Ik ben zelf 1,5 jaar geleden met mijn (nu ex-)hengst met Parelli begonnen en het is dat ik toen al halverwege Level 2 was, maar anders waren sommige momenten beslist minder goed afgelopen. En dit was nog een hele makkelijke hengst, voor een hengst zoals jij die omschrijft "vurig, temperamentvol, koppig en jong" zal je toch zeker Level 3 Savvy nodig hebben om daar veilig mee om te gaan.
voor meer info kun je trouwens altijd terecht op www.naturalhorsemanship.nl daar zitten een hoop Parelli-ers die je vraag ook graag willen beantwoorden