[AR] [LO] Longeer singel, waar zitten de ringen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

magicc

[LO] Longeer singel, waar zitten de ringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 12:18

Wie kan mij vertellen aangezien als ik met een longeer singel met dubbele longes kan werken, paardje heeft nog geen zadel en longeren met 1 lijn vind ik niet fijn..

Met een longeersingel is het toch dat die ringen echt bovenop de singel zit en niet aan de zijkanten?
Laatst bijgewerkt door Lielle op 20-05-05 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel verduidelijkt

Lola4913

Re: Longeer singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 13:30

Als je al kan longeren met dubbele longe en longeersingel snap ik je vraag niet zo goed.
Je zal je paard toch eerst moeten longeren met enkele longe, daarna komt de longeersingel erbij en dan ben je toe aan de dubbele longe.
Je kan ook een schoftje gebruiken als je dat wel hebt.

magicc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 14:22

ik weet niet als er verschillende soorten longeersingels er zijn.. dus met de vraag er zijn zeker geen singels met van die ringen aan de zijkant omdat het meestal boven op de singel zit, want als ze boven op zitte zou ik toch niet met 2 longes kunnen longeren?

nescio1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 07:59

je hebt wel longeersingels met ook aan de zijkanten ringen je hebt er een van lammert haanstra maar ook gewoon van kunststof of zoiets dergelijks.

magicc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 09:45

Bedankt voor de tip.

Ik heb net zijn dvd besteld via t internet.. eens kijken hoe dat allemaal in zijn werking gaat.. Pling

nescio1 schreef:
je hebt wel longeersingels met ook aan de zijkanten ringen je hebt er een van lammert haanstra maar ook gewoon van kunststof of zoiets dergelijks.

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 10:00

Van Kieffer en baseline (geloof ik) heb je iig neopreen singels met ringen aan de boven-, zij- en onderkant Knipoog

nescio1

Re: [LO] Longeer singel, waar zitten de ringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 18:16

lammert geeft ook cursussen met enkele en dubbele longe.
ik heb zelf de cursus met enkele longe gedaan en hij geeft echt super goede uitleg. dus het is echt de moeite waard om eens iets van hem te lezen/ zien/ volgen.