[AR] [LO] Pony van 6 leren longeren..?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

anne_bento

[LO] Pony van 6 leren longeren..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 08:55

Mijn ponytje heb ik nu 1,5 week, en hiervoor heeft ze amper wat gedaan.. Ik wil dr graag toch een beetje op conditie houden door dr te longeren.
Volgens de vorige eigenaren kan ze wel gelongeerd worden, maar ik heb het geprobeerd maar ze lijkt het niet erg te snappen, misschien houd ze me voor de gek, dat zou kunnen, maar wil niet streng gaan lopen doen met het risico dat ze het echt niet snapt Knipoog

Ze is heel erg aanhankelijk en wil veel aandacht, daardoor komt ze alsmaar naar je toe om te knuffelen, daarbij, als ik dr probeer wat op te jagen/in een drafje te krijgen, keert ze zich rustig om, en komt weer naar me toe Knipoog heel schattig natuurlijk maar niet erg handig..

Nu heb ik wel iemand gevonden die mij gaat helpen met haar te leren longeren, dus erbij lopen, zodat ze snapt dat het niet de bedoeling is dat ze constant naar mij toekomt, maar hoe krijg ik haar nou zover dat zij snapt dat ze moet draven enz? van de zweep kijkt ze niet op of om en wil dr eigelijk ook niet echt aanraken of slaan ermee, wil het wel leuk houden allemaal..

Hoop op goede en handige tips waar ik wat mee kan Lachen

(ps. er is een afgesloten ruimte, die klein/groot genoeg is om te longeren Lachen )

Mocca

Re: [LO] Pony van 6 leren longeren..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 09:55

Misschien kan je haar eerst aan de hand stemcommando's leren, dus dat ze gaat aandraven als jij 'drrrrrrrraf' zegt, oid. En dan met longeren iemand ernaast die dat stemcommando gebruikt, daarna wel iemand ernaast maar degene in het midden de stemcommando's, en later zonder hulppersoon? Lachen