[AR] Menbewijs Ede-Wageningen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjen

[AR] Menbewijs Ede-Wageningen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 17:21

Ik vroeg me af waar je een menbewijs kunt halen in omgeving Ede, Wageningen. Ik heb ook gehoord dat er prijsverschillen zijn, ik ben dan op zoek naar de goedkoopste Clown
En misschien een stomme vraag, maar heb je een menbewijs ook nodig als je een Shetlandertje voor een karretje zet en er ritjes over paden mee maakt? (zal vast altijd verplicht zijn, maar wie weet dat ik anders onnodig veel geld kwijt ben)
Laatst bijgewerkt door Lielle op 20-05-05 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag in titel

Napie

Re: Menbewijs Ede-Wageningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 17:27

Shetlander is toch ook een paard, moet je net zo goed mee leren rijden en het kan net zo fout gaan. Ip heb je nooit een menbewijs nodig (uitgezonderd in enkele gebieden, bv op de veluwe) maar het is wel verstandig zodat je toch wat basiskennis in huis heb.

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 20:17

Ja zo denk ik er absoluut ook over want je bent een verkeersdeelnemer, maar ik wil niet achteraf te horen krijgen na veel geld uitgegeven te hebben voor een examen dat het eigenlijk niet perse nodig was. Ik ga binnenkort lessen, maar wist dat daar geen examens worden afgenomen. Daarom vroeg ik me af of dit noodzakelijk was.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 22:16

het is niet verplicht zoals napie al zegt alleen op een paar gebieden op de Veluwe.
het is dus in die zin niet nodig maar ik raad je toch aan om het te halen. je leert er zo onwijs veel van! ik heb hem pas na 5 jaar mennen gehaald en ik heb er echt nog veel van geleerd.
en waarom zou mennen met een shetlander makkelijker zijn dan met een groot paard? die opmerking is dus een beetje krap door de bocht. ook een shetlander kan de sloot in!

hugroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 08:27

Onder de kastanje te Kootwijkerbroek
van Bob van Asselt

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 23:41

Kootwijkerbroek is wel een heel stuk weg van Ede-Wageningen Clown

rockytjitske

Re: [AR] Menbewijs Ede-Wageningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 11:47

ja misschien wel ver maar het heeft wel een goede naam.

ik rijd zelf les bij menvereniging de klomp en daar krijg ik les van een instructeur van onder de kastanje en hij geeft goed en duidelijk les.
maar je kan ook informeren bij ruitersportzaak bos in scherpenzeel die geven ook mencursus koetsiersbewijs.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 11:49

Beetje stoffig topic. Ik denk dat de poster inmiddels of al een bewijs heeft of het heeft opgegeven. Ik tip de mod even.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 22:00

Oud topic.
Hier eens slotje.