[AR] [LO] Paard valt aan bij longeren.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

valerm

[LO] Paard valt aan bij longeren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 22:10

Ik heb vandaag een meisje geholpen met longeren.Ze heeft pas een manegepony gehad an ong 15 jaar .Waarschijnlijk is deze pony al minstens 7 jaar niet meer gelongeerd.Ze wilde het vandaag proberen of hij het kon maar ze durfde niet.Dus ik wilde het haar leren.De pony viel me aan hij weigerde te lopen en stormde recht op me af om aan te vallen.Mijn reactie hierop was hem wegslaan.Hij bleef dit doen en na een heel gevecht liep hij netjes op de volte maar zodra hij uit de galop naar de draf gaat begint hij weer .Aanvallen schijnt hij volgens dit meisje ook met losgooien te doen.Heeft iemand tips of ervaring met aanvallende pony's tijdens het longeren?

josien

Re: [LO] Paard valt aan bij longeren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 23:02

Moeilijk van te zeggen omdat ik niet weet wat het karakter is van deze pony is.

Aanvallen is vaak een oorzaak van met positie zeggen blijven en met zweep vooruit vragen. Het paard wil bewegen, maar jij staat er voor waarop het paard boos op je af komt stormen.
Let er dus op dat je achter de kruis staat om het paard naar voren te vragen.

Lola4913

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 23:03

Juist op dat moment is het belangrijk dat je de pony van voor opsluit met de longe en van achter met de zweep. Blijf achter het binnenoog en bij het achterbeen van je pony. Dat kan wel wat tijd en handigheid kosten.
Komt hij toch naar binnen. Probeer hem voorwaarts te houden en loop dan ferm op hem af met de zweep voor je op de pony gericht.
Zo te lezen geen pony waarmee je even leert hoe je moet longeren.
Succes gr Lola

valerm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 11:12

Het vervelende is dat deze pony zich niet laat opsluiten met de zweep hij heeft gewoon schijt aan dat ding en hij blijft zich gewoon omkeren en dan op je af lopen.Nou vraag ik me alleen af of ik er goed aan doe om als hij stilstaat en op je af komt of je er goed aan doet hem weg te slaan.Dit is zeker geen pony waarmee je iemand even leert longeren.Ik denk eerlijk gezegt dat deze pony mij nog een hoop kan leren.Ik heb zelf een aantal longeerlessen gehad maar met deze denk ik dat ik weer eens wat lessen aan moet gaan vragen