Een probleem, ze heeft haar oren en aandacht 9 vd 10 keer niet echt op mij gericht, maar alles en iedereen in de omgeving aan e bak is veeel intressanter. Een buitenbak vind ik heerlijk en nooit problemen mee, maar met zulke dingen wel... Ben ik net met haar bezig, is ze aan het besluiten naar me toe te gaan: "Oh, kijk, die koe poept, dat is leuk!!" -> weg aandacht, en weg paard...
Ik reageer meestal dat ik haar dan weer een rondje laat draven, voordat ik haar weer vraag naar me toe te komen... Maar als het te vaak gebeurd, heeft ze ook zoiets van: dikke vinger! En gaat ze wat protesteren. Lees: Met haar kop schuddelen. Oke, meestal geeft ze zich uiteindeiljk wel 'over'. Dan stopt ze met schuddelen, en komt ze toch naar mijn hand toe wat ik vraag...
Maar zo moeilijk om haar aandacht erbij te houden! Met snoep heb ik wel haar aandacht 100% bij mij, maar dan in negatieve zin... Belonen met snoep doe ik dan ook echt niet, en ze reageert gelukkig wel op aaitjes en stem als beloning

Hoe kan ik die aandacht bij mij houden? Of moet ik gewoon wat geduld hebben, en komt het uiteindelijk wel?
Vind het wel lastig, mijn vriendin wilt bv wel eens zien hoe ik met haar werk en eens kijken na mijn positieve en blije verhalen, maar met iemand aan de bakrand is werken met mijn merrie dus echt onmogelijk. Dan ben ik helemaal niet meer boeiend, en ziet ze me niet meer staan.