Albertine_N schreef:ik longeer ook met een dubbele longe, het moeilijke vind ik dat de buitenste longe als deze achter het paard langsloopt steeds beweegt met het naar voren zetten vh been. Dan krijgt de pony iedere keer een rukje in haar mond.
De longe bovenlangs laten lopen wil ik niet want ik wil haar achterhand begrenzen. Iemand ideeen?
Ik longeer mijn pony met dubbele longe als ik hem niet kan trainen voor de kar. Ik heb een longe waarvan de uiteinden uit koord bestaan. Hetzelfde materiaal als een pessoateugel. Aan het uiteinde zit een knipper die ik vast maak aan de ogen van het schoftje en aan het bit bevestig ik de andere knipper waaraan een soort katrol zit. Daardoor krijg je nooit problemen zoals het rukje in de mond wat jij noemt. Ik zal proberen een keer een foto te plaatsen waarop te zien is hoe ik het bevestig heb. Ik moet er wel even bij vertellen dat de longe van mijn buurman is die hem speciaal heeft laten maken voor het trainen van zijn tuigpaarden.
Het is een mooie trainingsmethode voor als je een keertje niet kunt rijden, maar je moet er wel even aan wennen.