Smurfie schreef:Bij wijze van spreken 3 uur laten rennen.. als je je doel niet kan behalen.. Mentaal is het inderdaad zwaar Maar veel mensen denken dat het allemaal maar zo gebeurt is en dat het helemaal geen training kost omdat videos enz enz een
verkeerd beeld geven..
Nee, jouw manier van NH geeft een lekker beeld... nog véél verkeerder dus...
En waarom ze hier lang op de wei staat komt omdat ze in een groep worden opgevoed.. En dat is inderdaad natural..
Sommige paarden gaan ook naar clinics.. waar ze binnen 4 dagen gebroken worden door bekende trainers..
Gebroken? Geest breken dus, heeft totaal níks met NH te maken
En clicker training kan je met alles combineren maar een paard breken nee clicker training is er meer voor erbij..
En de methodes hier zijn wat harder in nederland.. dat moet ik wel eerlijk zeggen maar ze werken wel beter,,
Wat is beter? Ik heb liever dat een paard vrijwillig meewerkt met wederzijds respect dan een gebroken paard met een dode geest.
De naam natural horseman ship is.. dat het paard zichzelf opgeeft.,. en dat hij dan doet wat je wil..
Het is niet de bedoeling dat het paard zichzelf opgeeft maar dat ie jou accepteerd als leider. Hij zal blijven proberen of de mens nog wel een goede leider is.
En niet dat je der achter aan gaat lopen jagen.. als een paard wil rennen dan mag die rennen.. als hij naar je toe wil komen wat je dus ook wil hebben.. de 1e stap dan laat je hem naar je toe komen.. als hij dan weer van je weg loop dan laat je hem van je weglopen.. Zo doen wij dat hier..
En der zijn een heleboel technieken voor.. Ik zal wel kijken of ik een paar fotos/filmpjes kan vinden