[AR] [CT] Enkele vragen van een leek over jullie expertise :)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Madelief28

[CT] Enkele vragen van een leek over jullie expertise :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 21:50

Aangezien de zoekfunctie nog steeds niet werkt na behoren, post maar ik even een topic over mijn vragen..

Kort gezegd wil ik graag met Sjors (appaloosa van 21) aan het grondwerk beginnen... Clicker training etc etc...
Sjors vind het bakwerk zelf namelijk niet leuk meer, vandaar dat we op zoek zijn naar iets nieuws wat zij ook weer leuk gaat vinden Lachen

Ik weet dus compleet het verschil eigenlijk niet, en ben dus op zoek naar een boek waar echt de basis instaat voor een leek op gebeid van Parelli, NH en Clicker...
Bestaat zoiets eigenlijk?

Gr Claudia
Laatst bijgewerkt door Pink_Horizon op 05-05-05 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Maroush

Re: Enkele vragen van een leek over jullie expertise :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 09:54

Freestyle fase 1 van Emiel Voest is echt een beetje de basis van NH. Parelli is denk ik wel handiger te volgen, maar wel heel duur om meteen aan te schaffen. Voor clickeren kan je ook wel op een site kijken (weet zo alleen even niet meer welke). Er zijn ook wel boeken over, maar die ik erover heb gelezen vond ik niet echt super.

sandra83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 10:44

misschien is "je paard als partner" een goed boek voorje. hier staan 7 of 8 methodes in beschreven. Alles vrij kort en bondig, maar je krijgt zo wel een mooi algemeen beeld over Natural Horsemanship.

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 10:56

Zes methodes volgens mij Knipoog

josien

Re: [CT] Enkele vragen van een leek over jullie expertise :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 22:10

Kijk maar is op de site van Inge. Zij gebruikt veel van de clicker methode, maar ook van andere methode's. http://www.cremebrulee.be/inge/welkom.html

Ik zelf gebruik deze methode bij lang niet alle paarden, maar voornamelijk paarden die niet te corrigeren zijn en moeilijk in de omgang.