mijn pony heeft vroeger wel hoog in de dressuur gereden (Z2) maar nadat zij een half jaartje heeft gedient als manege pony heb ik geregeld dat ik haar niet netjes nageeflijk loopt... ze heeft gewoon die drang naar beneden niet meer... ookal rijd ik haar voorwaarts en houd ik lichte druk op de teugels.... ( scherpe bitten e.d doe ik niet aan.. rijd haar met een watertrensje) zij zoekt zelf de ruimte niet op.. ze steekt haar hoofd gewoon in de lucht... en loopt gewoon lekker verder.. zo kan ze wel anderhalf uur door lopen als het haar uitkomt... zonder ook maar een keer lekker nageeflijk te zijn.. denken jullie dat ik daar aan kan oefenen ... zonder te rijden bijvoorbeeld met longeerwerk of grondwerk of iets dergelijks?? ik longeer haar ook regelmatig met dubbele longe en af en toe met een slof ( aan de longe).. ook met lichte druk niet strak!!!!
ik zou graag willen dat mijn pony op een lekker vriendelijke manier nageeflijk word... het gaat er niet om dat zij de sterren van de hemel loopt.. zij is ook al 24 .. maar gewoon dat het lekkerder loopt!!! iemand tips???
groetjes keshia
Laatst bijgewerkt door Pink_Horizon op 05-05-05 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt