[AR] [LO] Longeren met Gogue?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Faniek

[LO] Longeren met Gogue?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-05 14:03

Na een tijdje hier en daar kijken en denken.
Een 5 jarige merrie die gewoon nog nooit echt gewerkt heeft. Onder het zadel is ze erg gespannen en kan ze zichzelf absoluut niet ontspannen. Ook aan de longeerlijn heeft ze met ontspannen moeite.

Nu heb ik het 1 en ander gelezen over een gogue (en chambon) en de gogue staat ook aangeprezen voor het gebruik bij jonge paarden. Het is absoluut niet de bedoeling om er mee te rijden alleen te longeren.

Nu de vraag:
Heeft iemand voor mij nog meer ontbrekende informatie en ervaringen?

Maroush

Re: [LO] Longeren met Gogue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 10:34

Maroushah loopt er erg lekker mee Lachen Ben ook begonnen toen ze nog jong was en het is imo een vriendelijke hulpteugel ...

1metjePaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 10:39

De Gogue werkt in achter de oren zodra je paard haar hoofd naar beneden brenkt en ontspant werkt de Gogue niet meer in.. met longeren moet je wel in de gaten houden dat ze voldoende voorwaarts zijn!

Ik gebruik het ook bij mijn paard en het werkt onwijs goed.

Yesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 11:21

zoals hier boven al aan gegeven werkt de Gogue niet meer zodra de onspanning in de hals aan wezig is, ik persoonlijk zeg dan zet je paar losjes bij door middel van touwtjes en nodig je paard uit om met het hoofd naar beneden te komen.