[AR] [VD] Welk boek gebruiken jullie en is leverbaar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

chantalmelle

[VD] Welk boek gebruiken jullie en is leverbaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 22:24

Hoi,

Ik zou graag een boek willen hebben over vrijheidsdressuur, maar ik kan geen goed boek vinden die ook nog leverbaar is. Weten jullie een goed boek?

Groetjes Chantal

Oranje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 11:54

als je boek voor gewone dressuur zoekt :
* De eenvoud van dressuur door Coby Van Baalen
* Beter paardrijden kan je leren door academy bartels
* handboek der dressuur van academy bartels
xxx
bessjedatje

chantalmelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 12:12

Bedankt voor je reactie, maar ik zoek echt specifiek naar een boek over vrijheidsdressuur.

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 13:45

paardenschool - penquitte

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 14:49

Oliver schreef:

is volgens mij niet meer leverbaar Knipoog

Oliver

Re: [VD] Welk boek gebruiken jullie en is leverbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 15:30

Ow, sorry Clown
Nou dan weet ik het niet

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 12:55

De video van Nathalie Penquitt is wel leverbaar. Het is wel in het Duits, maar als je goed kunt kijken, kijk je de kunst zo af. Haha!

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 12:56

deedee19 schreef:
Oliver schreef:

is volgens mij niet meer leverbaar Knipoog

Bij de Van rijs hadden ze hem vorige week nog staan Lachen

Ik was er ook nogal verbaasd over, dacht nl. ook dat hij niet meer leverbaar was, en heb hem (duur) tweedehands gekocht. Maar daar staat hij dus nog Lachen

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 13:35

Als ik me goed herinner hebben ze bij de AOC Groene Welle in Zwolle een interessant boek van Ernst van Loon te koop. Als je wilt kan ik dat wel even voor je nazoeken.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 17:42

Voor een hele goede prijs (:D) wil ik mijn paardenschool wel weg doen Lachen

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 20:43

marina, wat is een hele goede prijs?
ik heb wel intresse als het de nederlandse versie is Knipoog

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 22:47

Doe een bod zou ik zeggen Haha! (het boek gaat zeker niet onder de nieuwprijs weg Lachen ) en ja het is de nederlandse versie Lachen

SaraJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 23:09

Ik heb dat boek ook nog niet zo lang geleden nieuw gekocht in het Nederlands... Haha! Echt geweldig Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 23:15

Als je wat geduld hebt... Haha! Knipoog Komende herfst komt een Nederlandstalig boek over vrijheidsdressuur uit waarin alle grote en kleine kunstjes in beschreven, getekend en gefotografeerd staan. Maar dan zul je dus nog wel even moeten wachten. Lachen

maflingergek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 09:48

@marina, is het boek al verkocht? en zo nee wat was de nieuw prijs want ik wil graag een bot uitbrengen dan!

@xyzutu2; hoe heet het boek wat in de herfst uitkomt en wie is de schrijver? Hoe weet jij dat trouwens dat er een nieuw boek uitkomt?

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 09:19

maflingergek schreef:
@xyzutu2; hoe heet het boek wat in de herfst uitkomt en wie is de schrijver? Hoe weet jij dat trouwens dat er een nieuw boek uitkomt?

xyzutu2 ís de schrijver van dat boek, vandaar dat zij weet wanneer die uitkomt Knipoog Haha!

maflingergek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 12:40

ow , dat wist ik niet leuk zeg!
dan kan ze ons vast ook wel wat meer over het boek vertellen! wat er allemaal aan bod komt voor kunstjes enz... is het een vervanging van het boek van penquit? of beter, slechter of anders?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 22:14

Haha, inderdaad, ik heb dus insider-information. Knipoog

Het boek is geen vervanger van Penquitt, het is namelijk een heel ander boek. Nathalie Penquitt beschrijft de bekendste kunstjes en geeft een manier waarop je ze aan kunt leren. Dat boek is echter al weer 10 jaar geleden geschreven, en inmiddels zijn er veel nieuwe inzichten over diertraining doorgedrongen in de paardenwereld. Bijvoorbeeld het nut van clickertraining, iets dat ik gebruik met mijn pony's, in lessen en clinics en waar Nathalie Penquitt na het verschijnen van haar boek ook op is overgestapt. Het voeren gaat nu dus anders en kan intelligenter in worden gezet.

Verder het boek zelf... Daar wil ik nog niet al te veel over loslaten, maar in elk geval worden er alle kunstjes behandeld (dus als je vergelijkt met Penquitt, dan worden er meer kunstjes gegeven, bijvoorbeeld ook de kleine kunstjes en het steigeren) en ook alle gangbare methodes om zo'n kunstje te trainen. Mensen die met Penquitt hun paard een compliment aan proberen te leren, stuiten nog wel eens op het probleem dat hun paard niet op de grond komt, of juist enorm hebberig naar achteren duikt op zoek naar de beloning. Er bestaan echter veel meer methodes om je paard het compliment (of het steigeren, het buigen, het apporteren enz. enz.) aan te leren, en die worden dus allemaal beschreven zodat je de methode kunt nemen die het beste bij je paard past. Het komt pas in de herfst uit - als alles goed gaat - maar eigenlijk staat een klein gedeelte al op mijn website ( http://members.home.nl/vrijheidsdressuur ) omdat ik daar een jaar geleden eens een deel van een bewerkte vorige versie van het boek heb geplaatst. Het boek is natuurlijk uitgebreider, met foto's en veel meer illustraties, maar als je de site eens doorneust, krijg je denk ik wel een idee van wat het boek gaat worden. Lachen

En of het nou leuker of beter of anders wordt dat Penquitt? Dat zal iedereen voor zich moeten bepalen, maar ik weet wel dat ik inmiddels in mijn kast 10 Nederlandse en Duitse vrijheidsdressuur-boeken heb staan die ik allemaal door heb moeten worstelen om mijn pony's hun kunstjes te kunnen leren, en dat al die informatie nu eigenlijk bij elkaar staat in het nieuwe boek. Als ik dit boek had gehad, dan was ik dus een stuk goedkoper uitgeweest. Haha!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 21:02

Weet jij trouwens al een richtprijs voor jou boek? Gewoon nieuwsgierig Knipoog

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 22:07

Ben ook wel benieuwd Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 23:04

Over de prijs kan ik helaas nog niets zeggen, omdat ik niets meer weet dan een vage schatting. De prijs hangt namelijk van meer af dan de productiekosten van het boek alleen, maar dat wordt wel duidelijk als het zover is... Haha!

Op het moment kan ik er echter nog weinig over zeggen, behalve dat de uiteindelijke tekst morgen naar de vormgeefster gaat en dat de allereerste officiele fotoshoot gisteren al plaats heeft gevonden met Odin als onderwerp (van Evelien die ook Odin heet op Bokt). Ik heb de foto's alleen nog op de camera van Femke (Hypofocus) gezien, maar ik weet al dat ze precies zijn wat we nodig hebben en dat er ook echt een paar kunststukjes bij zitten. Ik denk dat Femke ze binnenkort nog wel eens op HAW zet. Ik zou zeggen, als je geinteresseerd bent in alle activiteiten rond het boek, hou dan mijn site een beetje in de gaten als je meer wilt weten over het project. Als ik info naar buiten kan brengen, dan zal dat als eerste daar gebeuren omdat er meer mensen zijn die op de hoogte willen worden gehouden aangezien er een beperkt aantal exemplaren uit zullen komen en sommigen bang zijn om anders buiten de boot te vallen. Lachen