[AR] Tong over het bit

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

[AR] Tong over het bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 17:20

Ik had vandaag Angel weer aan de lange lijnen en voor het eerst voor de sleep (viewtopic.php?f=10&t=396197).

Aan de LL ging alles prima zoals ik verwachte. Maar toen ik de sleep er achter knoopte gooide ze direct haar tong over het bit. Dus hup, tong terug gepropt en verder. Nog geen 5 meter later deed ze het weer. Dus weer tong terug, bit een gaatje hoger en verder. Toen is het de rest van de tijd goed gegaan.

Het bit hing niet te laag. Ik heb nu het idee dat het bit wel wat te hoog hangt maar ze liep er wel goed mee.

Het ging pas fout toen de sleep er achter ging. Ze vond de sleep niet eng, ze schrok er niet van ofzo.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 17:29

Gewoon zo laten. Vaak is het zo al opgelost. Als het té hoog zou zijn, zou ze niet meer goed te sturen zijn en nog veel bozer worden.

Buxy

Re: [AR] Tong over het bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 22:19

mocht het toch zo blijven zou je eventueel kunnen kiezen voor een bit met tongvrijheid.. met een boogje er in zeg maar.. kunnen ze hun tong er minder makelijk overheen gooien..

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 22:23

Ditzelfde probleem heb ik nou ook al gehad met 2 pony's!!! En heb het net zoals jij opgelost door het bit er wat hoger in te hangen. Naar mijn meing ook te hoog, maar het hielp. Er was geen protest meer Haha! Dus ik geloof dat je zelf de oplossing al gevonden had Knipoog

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 13:51

Een bit hangt zomaar niet te hoog. Het hangt eerder te laag, dan te hoog.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 21:15

Naar m'n gevoel hangt het bit nu ff te hoog voor het mooie, maar ze loopt er super mee. Dus waarom veranderen?
Vandaag voor het eerst voor de wagen:
viewtopic.php?f=10&t=398723

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 14:39

Als ze de tong erover blijft gooien kan je er een rubberen tonglepel aanmaken