[AR] [LO] opnieuw leren longeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_oud

[LO] opnieuw leren longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 21:28

ik verzorg een ezeltje dat wel weet hoe ze moet lopen tijdens het longeren maarniet goed en dat is ook nooit zo goed aangeleerd omdat ze daarvoor te dwars is, maar nu ga ik proberen het haar opnieuw en goed aan te leren, dus beginnen met stappen en dat iemand haar aan een halstertouw aan de andere kant vast houd...
en dan proben stukjes tussendoor te draven(wat niet echt super gaat Verdrietig ) maar dan kan degene die ernaast loopt wel het halstertouw losklikken of over de hals leggen als die ernaast blijft lopen...
en een ander probleem is als je met een longeerzweep werkt word ze meteen beledigd Scheve mond dus ik werk dan zonder zweep en dan met het uiteinde van de longeerlijn. ze reageert daar wel goed op maar ik vroeg me af of iemand nog tips heeft Haha! tips zijn altijd handig...
Laatst bijgewerkt door Pink_Horizon op 11-04-05 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Lara_oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 20:39

Duwtje

Lara_oud

Re: [LO] opnieuw leren longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 17:04

schopje ( niemand tips?)

Lara_oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 11:54

niemand??

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 14:41

Rustig, rustig!!

Heel goed van je om inderdaad opnieuw te beginnen. Begin inderdaad met stappen, iemand ernaast (aan de binnenkant), en die steeds verder van zijn hoofd laten lopen. Als hij het stappen dan snapt, kan je het in draf weer proberen.

Toch zou ik hem, als ik jou was, laten leren waarvoor de zweep is. Aan de longe heb je de zweep vaker nodig, aangezien je je benen niet hebt om het bijv. rond te krijgen of om zijn achterhand eronder te drijven.

Lara_oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-05 07:28

ja dat weet ik maar zodra ze de zweep ook maar ziet staat ze weer stil en wilt ze niet lopen tot hij weg is...

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 16:18

Kwestie van oefenen Lachen

sjoukjetwist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 21:32

Lara schreef:
niemand??

hee lara,
longeren lijkt zo makkelijk, maar is behoorlijk moeilijk, vooral om het ze aan te leren!! Huilen Een zweep of touw is toch handig, om hem/ haar vooruit te drijven. laat hem wennen aan de zweep, dus belonen met de zweep (eten geven, terwijl je hem aait met de zweep oid).
Ik weet niet waar je longeert, in n longeerbak, grote bak, weiland?? Het is handig om het rondje waarin hij moet lopen af te zetten met touw, of iets anders, zodat hij ongeveer weet waar hij moet lopen.
nou succes ermee

Lara_oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 11:50

ze weet eigenlijk heel goed hoe het moet alleen tis een ezel en spr dwars dus ik hoopte dat het zo langzaamaan beter zou gaan.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 12:48

Ezels zijn zowiezo een vak apart Knipoog Daar moet je echt wel mee op kunnen gaan...

Nadia84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 15:43

Hallo,
Schoppen of slaan heeft zeker geen zin. Parelli kan ook werken bij ezels en anders is dit boek misschien een idee: Training mules en donkeys. Of neem een kijkje op www.luckythreeranch.com. Succes.