Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
gijsenkim schreef:wegjagen en desnoods een tik met de longeerzweep
runningkawa schreef:gijsenkim schreef:wegjagen en desnoods een tik met de longeerzweep
Wat leg je dat toch lief uit
Dat zou die maar 1 keer proberen...
Je hebt niet voor niets een zweep bij
xxappiexx schreef:Ja die heb ik idd niet voor niets. Maar ze heeft al zoveel meppen gevangen ze komt gewoon recht op me af ook al krijgt ze er weer een. Ze geeft er niks om.
xxappiexx schreef:Ok , dan zal ik eens echt doorzetten. Misschien dat het dan wel helpt.
Want ik loop achteruit als ze écht doorloopt en met d'r voorbenen door de lucht maait.
Bedankt voor je hulp RK. Ik zal het binnenkort eens proberen.
gijsenkim schreef:xxappiexx schreef:Ok , dan zal ik eens echt doorzetten. Misschien dat het dan wel helpt.
Want ik loop achteruit als ze écht doorloopt en met d'r voorbenen door de lucht maait.
Bedankt voor je hulp RK. Ik zal het binnenkort eens proberen.
NOOIT maar dan ook NOOIT in de achteruitBlijf als je niet vooruit gaat, in iedergeval OP je plaats staan.
Het beste is nog dat als zij op jou afkomt, dat jij gelijk naar haar loopt, flink de brul erin zet en dr een keer raakt waar je haar raken kan, dan ben je er volgens mij in een keer klaar mee
Appie schreef:Op zich ben ik het wel eens met de gegeven antwoorden, alleen moet je wel zeker weten dat het paard probeert jou te domineren. Want wat ook heel goed kan, is dat jouw positie t.o.v. het paard niet goed is. Dan ga je haar op haar donder geven terwijl ze eigenlijk op signalen van jou reageert. Voor een paard kan dat zeer tegenstrijdig en daardoor heel frustrerend zijn.
xxappiexx schreef:De laatste tijd vliegt m'n paard steeds op me af als ik haar longeer. Als ik aanspoor om door te lopen of een overgang te maken naar galop dan doet ze d'r oren in d'r nek en komt als een halve gare op me af gerent. Meestal kan ik haar afscrikken door me groot te maken en wat herrie te maken maar af en toe moet ik gewoon wegwezen....
Dit doet ze vooral als ik haar los longeer, dus zonder hulpteugels eraan.
Wat kan ik hieraan doen? Op de wei onder het rijden bij de stal etc doet ze helemaal niks geks.
xxappiexx schreef:Nee gelukkig niet, ze valt me alleen aan tijdens het longeren, nergens anders.