[AR] (NH)wijkt moeilijk voor de stick

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn76

(NH)wijkt moeilijk voor de stick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 08:10

..hallo!..ik ben aan het oefenen voor Level 1 van parelli, maar ik botst tegen een klein probleem..op een gegeven moment moet je paard, met ritmische beweging, wegdraaien voor de stick...maar doe ik dit bij de hals gebeurt er niets!..dus ik loop naar hem toe, al met ritmische beweging....ik raak hem zachtjes tot steeds harder...of hij gaat naar achteren, of hij blijft staan en kijk me zo aan van "wat moet je nou??"..bij zn billen doet hij het wel..maar wat kan ik nu doen dat die ook wijkt bij zn hals???(heb ook al de stick horizontaal gehouden)

hopelijk weet iemand wat!

Gr.
Jasmijn

sandra83

Re: (NH)wijkt moeilijk voor de stick

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 10:15

Hoe lukt de porcupinegame bij zijn hals? Deze game moet eerst goed gaan, voor je aan de drivinggame kunt beginnen.

Verder zou je eens op moeten letten hoe je houding is tijdens de friendlygame en de drivinggame. Zit daar duidelijk verschil in?
Friendlygame: ontspannen, rustig, life down
drivinggame: life up, gespannen en beetje boos kijken. Is dit verschil duidelijk voor je paard?

Hoe is je positie bij de drivinggame? Waar sta je? sta je niet te veel voor je paard, waardoor je paard denkt dat je hem achterwaarts wil drijven?

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 10:19

Hahahaha, een dubbelpost op 2 fora zegmaar.

En sandra en ik kunnen gedachten lezen, bijna hetzelfde antwoord geplaatst Haha! Alleen de omschrijving van de vraag vindt ik op mijn forum wat beter, vandaar de verschillen in antwoord.

OK, lekker off-topic post Tong uitsteken

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 10:27

callippo schreef:
Hahahaha, een dubbelpost op 2 fora zegmaar.

En sandra en ik kunnen gedachten lezen, bijna hetzelfde antwoord geplaatst Haha! Alleen de omschrijving van de vraag vindt ik op mijn forum wat beter, vandaar de verschillen in antwoord.

OK, lekker off-topic post Tong uitsteken

maak niet uit!..ik denk dat het aan mn houding ligt..ga daar mee aan de slag..ja lekker twee posten op 2 forums Bloos ...de NH forum heb ik net ondekt en volgens mij zelfs nog bij jou vandaan via je onderschrift..maar bedankt voor jullie antwoorden..ik ga vanavond weer aan de slag en de porcupine game gaat wel goed..ben echt net begonnen(en het is zo leuk!!!!!)

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 10:32

sandra83 schreef:
Hoe lukt de porcupinegame bij zijn hals? Deze game moet eerst goed gaan, voor je aan de drivinggame kunt beginnen.

Verder zou je eens op moeten letten hoe je houding is tijdens de friendlygame en de drivinggame. Zit daar duidelijk verschil in?
Friendlygame: ontspannen, rustig, life down
drivinggame: life up, gespannen en beetje boos kijken. Is dit verschil duidelijk voor je paard?

Hoe is je positie bij de drivinggame? Waar sta je? sta je niet te veel voor je paard, waardoor je paard denkt dat je hem achterwaarts wil drijven?

..in mn positie heb ik al al gezocht..ben iid wat meer naar de schoft gaan staan...ik denk dat ik het in mn houding moet zoeken...pffff, al het begin is zo moeilijk!!!!.. Bloos

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 12:53

???? ik lees dit.. en snap er geen ruk van Haha!
wat een woorden allemaal, "porcupinegame " " drivinggame " etc..
Ik hou het wel bij vrijheids dressuur Knipoog
maar gewoon even een nieuwschierig vraagje, wat is nou het nut van die carrotstick?
zou je dat niet kunnen vervangen door bijvoorbeeld je hand en je lichaamstaal?

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 11:08

lowara schreef:
???? ik lees dit.. en snap er geen ruk van Haha!
wat een woorden allemaal, "porcupinegame " " drivinggame " etc..
Ik hou het wel bij vrijheids dressuur Knipoog
maar gewoon even een nieuwschierig vraagje, wat is nou het nut van die carrotstick?
zou je dat niet kunnen vervangen door bijvoorbeeld je hand en je lichaamstaal?

Hihi, des te meer reden dat het beter op een specifiek forum kan staan Knipoog Dit zijn termen van Parelli.

En nee, die stick kun je niet 'vervangen' door je hand, want het is juist een verlengstuk van je hand en een ondersteuning van je lichaamstaal. Om op grotere (veiliger!) afstand de eerste oefeningen te kunnen doen en om je paard te kunnen aanraken waar je er normaal niet bij zou kunnen. Je bent met een stick ineens net zo groot als je paard Lachen