[AR] Tip voor iedereen die een tweedehands wagen koopt!!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rosiewozie

[AR] Tip voor iedereen die een tweedehands wagen koopt!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 10:37

Kijk de wagen eerst goed na en geef hem na aankoop eerst een GROTE beurt voor je der mee gaat rijden!!!!!

Ik had een tweedehands wagentje gekocht en hiervan wagen de remmen onlangs goed nagekeken. Hij zag er prima uit, alles zat goed vast en was goed gesmeerd ect.
Lekker wezen rijden....
Nou mensen ik kan mezelf achteraf wel voor mn kop slaan.
Hoor ik een geluid of dat er een tak onder de wagen hangt. Dus ik stop meteen om even te kijken. Nou ik schrik me de apenzuur!!! Is de bout die door de draaischijven zit gebroken!!!! Lagen de draaischijven nog voor ongeveer 3 cm op elkaar!!!!!! Tegen mijn bijrijder gezegd om even heeeel rustig af te stappen en mn pony heeel snel uitgespanen. Ik wil niet weten wat er was gebeurd als ik nog even heel even was doorgereden.
Mijn vriend die in de autotechniek zit heeft alles weer gemaakt, en zei dat ik het eigenlijk niet had kunnen voorkomen of weten. Er zat gewoon een dikke moer doorheen, maar je hebt in dezelfde dikte ook nog verschillende kwaliteiten ijzer enzo. Nou zit er een moer door die ze bij bussen ook gebruiken. Bij mijn wagen is het zo dat alle krachten op de draaischijven en op de moer komen, niet zo slim dus van de bouwer om er niet meteen een echt goede bout in te doen.

Maar goed dus voor mensen die een tweedehands wagen kopen geef hem eerst een grote beurd, de draaischijven even los van elkaar en de wielen er even af, alle bouten even goed na laten kijken door iemand die er echt verstand van heeft en dus ook van de kwaliteite van het ijzer en niet alleen naar de dikte van de bouten enzo, want dat hoeft dus schijnbaat niet veel te zeggen.

Mijn lesje heb ik in ieder geval wel geleerd, al had ik die dingen dus zelf wel nagekeken maar had ik alleen op de dikte en of het goed gesmeerd was gelet.....

Sjonniej

Re: [AR] Tip voor iedereen die een tweedehands wagen koopt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 12:04

Dit risico heb je altijd met 2e hands spullen.
Gelukkig voor jou dat het precies goed afliep.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 19:05

dat is nou precies de rede waarom ik niet van tweedehands hou.
Liever wat door sparen en een nieuwe kopen.
Wat ik toevallig vandaag gedaan heb.hi hi.
Een hele mooie enkelspan wagen met luchtvering en onafhankelijk lamoen.Moet er helaas nog 6 tot 8 weken op wachten.

Stado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 19:11

2e hands hoeft niet altijd verkeerd te zijn. Ik heb mijn shetlandwagentje nu te koop staan en die is echt nog helemaal in perfecte staat! Maar je moet idd wel goed opletten als je iets koopt. Je weet maar nooit... Gelukkig ging het bij jou goed Lachen

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 19:19

Stado schreef:
2e hands hoeft niet altijd verkeerd te zijn. Ik heb mijn shetlandwagentje nu te koop staan en die is echt nog helemaal in perfecte staat! Maar je moet idd wel goed opletten als je iets koopt. Je weet maar nooit... Gelukkig ging het bij jou goed Lachen

Als alles verkeerd zou zijn, zou niemand meer wat kopen 2e hands Knipoog

Rosiewozie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 19:32

ik ben ook verschrikkelijk blij dat alles goed is gegaan.
En tja ik zou dolgraag een nieuwe wagen willen kopen met alle toeters en bellen eraan, hellaas ben ik nog steeds een arm ( niet heel erg, ben niet zo iemand die een wagen koopt voor 100 euro) studentje.
Straks als ik mooi fysio ben heb ik geld zat voor een mooie nieuwe wagen.....
Gelukkig heb een vriend uit de autotechniek wereld en kunnen we samen van mijn wagentje een super fijn en betrouwbaar ding maken.