[AR] nog een vraag over dubbelspan tuig

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

viola

[AR] nog een vraag over dubbelspan tuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 12:08

Ik heb een tweedehands dubbelspan tuigje op de kop weten te tikken. Het past helemaal en is eerder aan de kleine kant dat te groot, maar de buitensingel is wel veel te lang, ook bij Eli met zijn dikke buik.
Moet die singel dan nog ergens extra omheen of zo. Ik kan me niet voorstellen dat alles past alleen dat riempje veel te lang is.
Laatst bijgewerkt door Pink_Horizon op 03-04-05 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjonniej

Re: nog een vraag over dubbelspan tuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 13:26

Nee die kan je nergens omheen doen, maar de buitensingel hoeft in het span ook niet strak om de buik te zitten. Bij ons kan er ongeveer een vuist tussen de binnen- en buitensingel.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 14:29

Sjonniej schreef:
Nee die kan je nergens omheen doen, maar de buitensingel hoeft in het span ook niet strak om de buik te zitten. Bij ons kan er ongeveer een vuist tussen de binnen- en buitensingel.

Nou dan is'ie dus gewoon toch te lang en vergeet ik niks. Bij Roger kunnen er wel 4 vuisten tussen dus dat leek me wat overdreven Haha!
Maar dan kan ik die dus gewoon korter (laten)maken.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 19:00

viola schreef:
Sjonniej schreef:

Nou dan is'ie dus gewoon toch te lang en vergeet ik niks. Bij Roger kunnen er wel 4 vuisten tussen dus dat leek me wat overdreven Haha!
Maar dan kan ik die dus gewoon korter (laten)maken.

Ja hoor. De buitensingel is er voor het span grotendeels voor de sier. Hij zorgt ervoor dat de borst niet te ver omhoog kan schuiven, maar dat komt maar weinig voor.