[AR] [LO] lastige shetlander om te longeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

just_kelly

[LO] lastige shetlander om te longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 17:45

Ik heb een shetlander en als ik hem longeer dan trekt hij heel hard dat hij weg kan lopen, of hij loopt naar me toe en wil dan niet meer in een cirkel lopen. Ik heb al eens wat geprobeert maar het lukt niet echt.
Wie heeft er tips om dit hem af te leeren of hoe je hem beter de baas daarmee bent.
Laatst bijgewerkt door Pink_Horizon op 04-04-05 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

basje123

Re: lastige shetlander om te longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 17:50

Hoihoi,
Je zou is moeten proberen met een vriendin of iemand anders dat er een van de 2 naast gaat lopen en dan vorzichtig elke keer een stukje verder bij mijn shetlander werkte dat heel goed hij kan het nu super goed en vind het ook leuk
je moet ook veel praatte tegen hem of haar..
ik hoop voor je dat het lukt Knipoog xxxxxx joyce

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 07:56

Zet je bak af of longeer in een kleine bak zodat ze niet weg kan lopen. En gebruik je zweep. als hij naar je toe komt doe je zweep omhoog achter zijn kont en als hij niet reageert kun je met die zweep bewegen of laten klappen ( niet tegen de pony aan) dan maakt de zweep geluid. mischien reageert hij hierop ??

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:48

Ik ken het probleem die van mij is ook niet te longeren. Of hij komt naar de zweep toe rennen om ermee te spelen of hij gaat gewoon stilstaan. Heb al meerdere malen er iemand naast gehad maar zodra diegene hem los laat gaat hij zelf aan de wandel.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 09:40

hihi shetten de eigenwijste en moeilijkste en dominanste onder de paarden als je t mij vraagt

als ze willen werken en het leuk vinden heb je der geen kind aan
vinden ze iets niet leuk of ze hebben die dag gewoon geen zin heb je je handen vol Haha!

probleem is ook dat de meeste shetten geen respect of angst voor de zweep hebben , zeker niet in winter vacht , ook al zou je ze een optater geven voelen ze het toch niet (in volle winter vacht dus he in zomer vacht zijn ze erg gevoelig !)

probeer eerst een stap terug te doen en hem aan de hand duidelijk maken zie de dominanste is hij of jij

hoe oud is je shet , want vaak begint men te jong en dat is met een shet niet erg slim omdat hij dan ook leert hoe er onderuuit te komen en doet dat dan ook jaren later als die "volwassen"is

is hij boven de 5 dan (klinkt zielig weet t ) 1 keer flink bij je vandaan slaan (ook niet doorgaan zodra hij aanstalten maakt om weg te komen stoppen!!!) (in zomer vacht) anders word t van kwaad tot erger
(ken der genoeg die klauwend op de achterbenen al happend op je afkomen , en dan ben je blij Clown )

is hij onder de 5 gewoon ff paar maanden (of langer) wachten
ze zijn geestelijk erg laat rijp die shetten en als je in de onrijpe jaren t niet voor elkaar krijgt en toch door gaat heb je later een etterbak
die weet hoe waar onder uit te komen

succes