[AR] [LO] blijven staan of helemaal mee lopen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lopen of op je plek blijven?

ik blijf op mijn plek of hooguit een heel klein rondje
7 (77%)
ik loop helemaal mee met mijn paard
1 (11%)
ik doe het anders
1 (11%)

Totaal aantal stemmen: 9

KozieZ

[LO] blijven staan of helemaal mee lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 17:33

Ik heb altijd geleerd dat als je longeert je redelijk op je plek blijft, hooguit een heel klein voltetje mee loopt. Zoals ik geleerd heb ben je met longeren de spil van de circel en loopt je paard om jou heen, terwijl je mee draait.

Ik zie vaak meiden helemaal met hun paard mee als ze longeren. Ze lopen praktisch dezelfde volte als hun paard maar dan aan de andere kant, soms blijven ze wel op een binnenvolte maar dan een hele grote. Zij zeggen dat ze het zo geleerd hebben en dat dat de normale manier is. (anders word je dol) Ik ben dan toch benieuwd hoe ze zouden longeren in een longeercircel...

Mijn vraag is eigenlijk hoe staan/lopen jullie met longeren?

Allegra

Re: [LO] blijven staan of helemaal mee lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 10:08

Als ik alleen maar in een rondje longeer blijf ik nagenoeg op dezelfde plek staan. Maar ik laat hem ook heel vaak aan de longe door de hele bak lopen, dus ook over de lange zijdes. In draf en galop laat ik hem dan halverwege afwenden omdat ik anders te hard moet lopen Haha!
maar de longeerlijn blijft wel helemaal lang, dus ik kan hem zo weer op een rondje zetten zegmaar.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 10:11

Ik loop als ik het zo schat, een rondje met een diameter van 60 cm. (2 linialen achter elkaar)
Ik weet niet waarom eigenlijk, dat gaat vanzelf Tong uitsteken

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 11:28

Allegra schreef:
Als ik alleen maar in een rondje longeer blijf ik nagenoeg op dezelfde plek staan. Maar ik laat hem ook heel vaak aan de longe door de hele bak lopen, dus ook over de lange zijdes. In draf en galop laat ik hem dan halverwege afwenden omdat ik anders te hard moet lopen Haha!
maar de longeerlijn blijft wel helemaal lang, dus ik kan hem zo weer op een rondje zetten zegmaar.

Dit doe ik ook vaak. Kan ze even echt aanzetten in de galop.

ulleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 15:56

ik liep ook altijd een klein rondje mee.. nu heb ik daar vorig jaar op school dus een hoop commentaar op gekregen.. blijf nu op mijn plaats staan ... volgens mijn instructeurs moet het zo..

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 18:56

Bij ons moet je binnen mee lopen invb bodem.
En buiten zet ik alleen stapje naar de achterhand om achter de schouder te blijven eigelijk..

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 00:26

Ik loop wel wat mee, als je om je as draait wordt je altijd zo duizelig Ziek

Het zijn echter wel kleine rondjes, ik schat zo'n meter.

Alline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 19:25

Ik loop wel wat mee.. vooral om het tempo aan te geven. Als ik langzamer loop gaat/moet hij ook langzamer lopen enzo.

PingWing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 22:06

joa... ik loop ook altijd n klein rondje mee... Helemaal op je plaats blijven staan lijkt me ook heeeel moeilijk, omdat je elke keer je voeten optilt en neerzet as je mee draait. Als je dan ook nog in de gate moet houden dat je ze op dezelfde plaats neerzet, dan verslapt de aandacht voor je paard.

Maar ik kan me ook weinig voorstellen bij dat wat jij bedoeld... Het hele rondje meelopen? Op de zelfde volte aan andere kant? Dus as het paard dan bij A is staan zei bij X ofso? Dat lijkt me heel erg energievergend... *verder heb ik geen aanleg tot lui zijn ofso Schijnheilig *

Nouwja, ik heb er op school geen commentaar op gekregen. Het gaat er uiteindelijk toch om hoe je paard loopt/ werkt. En als je nu door dat je rondjes loopt voor het paard komt, dan snap ik wel dat je er commetaar op krijgt, maar als je netjes achter de achterhand blijft, dan zie ik het probleem niet.... Bloos