Ik heb mijn verzorg pony dit ook geleerd. Als hij je hand aan het aflikken is moet je heb goed belonen (door iets lekkers), dat moet je dan een paar keer doen, daarna moet je je hand langzaam en stiekem naar je wang doen, en dat ook weer een paar keer doen en goed belonen, en daarna moet je je hand stiekem wegstrekken en dan likt hij op je wang dan natuurlijk weer heel goed belonen
Dit doe je met het comando "kus" maar het maakt eiglijk niet uit, je kan ook best zeggen "trap" hoor
Chatelaine
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!
Alleen likt ie niet maar maakt ie een soort hapbewegingen net zn lippen weet je wel. Als ik dan zeg umbro kusje? dan doet ie emteen zn hoofd naar beneden en krijg ik er 1 op me wang soms doet ie dat uit zichzelf maar dan heb ik er meestal 1 op me mond te pakken
Met de clicker, deze kende ze al! Toen hield ik nijn gezicht dicht bij haar snoet en ik hield haar aan het touw. Toen duwd ze met haar neus tegen mijn gezicht, eienlijk omdat ze niet wist wat nu de bedoeling hiervan was Dus ik C+B en na een paar keer snapte ze het!
Ik heb het op een stomme manier gegaan maar iig kan ze het.. Als je op je wang een lik bedoelt.. Ik deed gras op mijn wang en zei kus en bracht haar hoofd er nar toe en ze gaf een lik om de paar grasjes mee te nemen Na een paar minuten kon ze dat al zonder! Maarja ze likt altijd dus dat is niet zo moeilijk
Ik heb het marco aangeleerd door wat lekkers in me hand te doen (zo opvallend dat je paardje het ziet) en dan wijs je naar je wang en zeg je kus. je paard gaat dan met zn neus naar je wang want hij wil dat lekkers wel. en zodra hij je wang aanraakt geef je hem dat lekkers! zo heb ik een heel tijdje geoefend (niet achter elkaar maar soms 3x proberen en dan gewoon wat anders gaan doen en bv na het rijden nog eventjes doen en dat een paar dagen achterelkaar oefenen) op een gegeven moment ben ik het gewoon zonder lekkers in me hand gaan doen. en wijzen naar je wang en zodra hij het aanraakt snoepje dr in. en op een gegeven moment ging marco vanzelf meer bewegen met zn lip en nu draait hi heel lief zn hoofd! hij geeft geen lik maar dat vroeg ik ook niet van hem een lik ga ik misschien nog wel aan leren maar voorlopig niet omdat ik kusje veel leuker vind
Ik heb het gewoon aangeleerd door naar mijn wang te wijzen en zodra ze haar snuit er tegen aan deed belonen. Vooral veel met de stem en laten merken hoe blij ik was dat ze het deed. Natuurlijk ook nog een lekker snoepje erbij. Ze had het na één keer al meteen vrij goed door en na ongeveer een weekje begon ze vanzelf al wat intensiever te zoenen