[AR] (AR) waar in ZH pony laten beleren voor de wagen door profs

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

biewie

(AR) waar in ZH pony laten beleren voor de wagen door profs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 09:58

Ik ben onlangs begonnen met het betuigen van mijn pony.
Ik heb alle spullen aangeschaft en met hulp van iemand met ervaring heb ik een begin gemaakt met slepen. Nu heb ik mijn pony al 13 jaar, en dacht hem goed te kennen, maar ik merk toch dat het veiliger zal zijn om het uit handen te geven aan mensen die er dagelijks mee bezig zijn. Het is een Welsh-K van 1.50m en 14 jaar.

Wie weet er een verantwoord adres om hem heen te brengen zodat hij het op een veilige manier zal leren? Hoe lang duurt dat ongeveer (uiteraard ook afhankelijk van de pony) en wat zou het ongeveer kosten?

A10

Re: (AR) waar in ZH pony laten beleren voor de wagen door pr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 13:23

Dammis Baan in Strijen. Daar is mijn pony (een 3/4 arabier) ook betuigd en iedereen zei dat m dat nooit zou lukken. Het heeft een hele tijd geduurd,maar ik rijd nu al een jaar veilig over straat en sinds kort ook op wedstrijden.

Het ligt heel sterk aan de pony hoe lang zo iets duurt. Meestal een week of vier bij een groene, maar die van jou is al wat ouder, dan zou t misschien sneller kunnen.
Die van mij duurde iets van drie maanden, maar dat was dan ook weleen vreselijke heethoofd.

Het kost 125 euro per week, maar dan wordt er wel dagelijks mee gewerkt

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 13:52

www.stalderonde.nl in Poortugaal.
Stalhouderij Haanemaaier in Zoetermeer, heeft ook een site, maar die weet ik niet zo snel.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 19:30

Qua tijd, meestal als wij een pony beleren is hij met 4 weken goed beleerd. Maar dat kan dus idd afhangen van je pony.

Er zijn al heel wat adressen genoemd. Ik weet er eigenlijk even niet meer in de regio, maar zal nog eens nadenken.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 21:17

Dyonne schreef:
Qua tijd, meestal als wij een pony beleren is hij met 4 weken goed beleerd. Maar dat kan dus idd afhangen van je pony.

Wij doen er 4 maanden over Lachen

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 00:27

Sjonniej schreef:
Dyonne schreef:

Wij doen er 4 maanden over

met 4 maanden liep mijn pony zijn eerste wedstrijd Lachen

maar je hebt inderdaad makkelijkere en moeilijkere.. in die regio weet ik er eigenlijk ook geen..

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 10:22

laura2span schreef:

met 4 maanden liep mijn pony zijn eerste wedstrijd Lachen

maar je hebt inderdaad makkelijkere en moeilijkere.. in die regio weet ik er eigenlijk ook geen..

Hij doet het té makkelijk, waardoor je het te snel wilt gaan doen. En aangezien hij toch net 3 was, maakte het niet uit. Liever wat langer en helemaal goed zonder ongelukken dan andresom.