Sjonniej, longeren vind mijn pony echt veschrikkelijk. Maar het is idd misschien een goed tip om toch te oefenen. Het is alleen dat mijn pony niet elke keer naar op de zweep reageerd. Zo ineens vind ie het genoeg geweest.
Ben vandaag weer bezig geweest met mennen, de nieuwe zweep werkte veel beter. Kom nu precies achter het schoftje uit. Hij leek er nu ook niet echt vervelend op te reageren.
Ook ben ik bij een ruitersportzaak hier in de buurt geweest om te vragen of ze speciale riemen hadden. Die hadden ze niet maar ze konden me wel vertellen dat veel mensen buigelriemen gebruiken. Die had ik thuis liggen en die heb ik gebruikt.
palousa_boy schreef:het is idd gewoon een simpele riem die over de kont loopt van de ene kant van het lamoen naar de andere kant.
die wij gebruiken daar zitten 2 brancard sluitingen op zodat als het misgaat we hem snel los kunnen maken.
je maakt hem in het tuig vanst in de staartriem, netals de broek. verder doe je hem dan door een ring aan het lamoen. zorg ervoor dat hij niet meteen te strak zit, sommige paarden gaan hier al naar proberen te bokken. te los is ook niet goed, dan heeft hij geen zin. ook de plek op de kont in belangrijk omdat hij anders naar voren of naar achter schuift.
Zo heb ik hem ook vast gemaakt. Weet niet of dit ook er mee te maken had dat het vandaag super ging. We zijn ook eigenlijk alleen maar bezig geweest met stappen, sturen, stil staan en weer stappen, maar het ging prima. Ik hoop dat het zo blijft gaan. Nu heb ik ook de kans om hem wat meer op mijn stem te laten lopen.
Ook wil ik in het tuig nog het een en ander laten verstellen/vermaken, want dat zit nog niet helemaal naar mijn zin. Zal van de week even een foto neerzetten!
Bedankt allemaal voor de tips kan er zeker wat mee! Ga in ieder geval toch kijken of ik wat meer met longeren kan doen.