[AR] [LO] moeilijk longeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rival

[LO] moeilijk longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 11:57

mijn verzorg pony is super moeilijk te longeren want ze loopt twee rondjes goed en dan vroem daar gaat ze en jij sleurt er achteraan Haha! Bloos en dan te moeilijk gewoon je krijgt haar niet meer te pakken iemand die weet hoe het wel zou lukken??????????????????????????????????????????????????????? Party!! *o/* *o/* Party!!
Laatst bijgewerkt door Pink_Horizon op 17-03-05 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

ijsje

Re: moeilijk longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 13:55

tja ze zijn heel slim,ik zet een stuk van de wei of bak af met een lint zodat je zeg maar een halve bak hebt,zo kan hij er niet vandoor gaan .

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 18:05

Komt me bekend voor Knipoog en ik longeerde gewoon in een longeerbak.
Misschien eerst even losgooien zodat ze d'r energie kwijt kan (als het daaraan ligt tenminste) ...

rival

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 18:33

iedereen alvast bedankt he

glodis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 20:55

Ik ken nog wel een goede truc, zet een paal in de grond, en knup haar hier aan vast, en laat haar er dan rondjes om heen lopen, zou kan ze ook niet los komen, en zal ze zich waarschijnlijk wel overgeven.

En zo leert ze ook om naar je toe te komen en van je af te gaan, want het touw wind zich om de paal heen, als ze dan dicht bij is, dan draai je haar gewoon om en dan loopt ze weer van je af, snap ie???

Zo heb ik veel paarden 'longeer-mak' gemaakt. Probeer maar eens als je hier de mogelijkheid voor hebt, het helpt echt.

Groetjes!!!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 21:01

Dat doen we dus maar niet Boos! Ik ben namelijk degene die er achteraan gesleept is Schijnheilig Een nagelriem minder en een verstuikte enkel rijker. Als je dr aan een paaltje bind heb je of Rival inclusief paaltje door het weiland vliegen, of een paard met een gebroken nek. Dankje vriendelijk.

Als het land straks droger is zetten we gewoon weer een stukje af, zo heb ik het vorig jaar ook gedaan. Maar als ik dat nu ga doen loopt ze binnen een week met dr knieen tot in de modder Knipoog

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 21:09

Haha!
Een paal in het midden, klaar! Geniaal!! Hamer
Waren alle problemen maar zo makkelijk op te lossen. Nagelbijten / Gniffelen

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 21:14

hahahahahaha, 't was hopelijk een grapje Clown

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 21:22

Best slim bedacht en garantie voor ongelukken Knipoog
Niet doen dus!
De juiste tip blijven proberen en dan wel met zijn tweeen en dan een cirkel proberen af te zetten
Suc6

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 21:24

Maar ze heeft al verschillende paarden gedresseert hoor op deze manier zo, Kido!

glodis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 22:42

Jammer dat jullie dit zo 'grappig' vinden.

Ten eerste heb ik het niet over een 'paaltje' maar één die werkelijk in de grond blijft zitten.
En ikzelf en andere mensen die ik ken hebben hun paarden zo 'getraind'!! zonder daarbij ijzers eraf te tikken en hun nekken te breken en weet ik het wat voor andere gevaarlijke dingen.
Het paard leert zo dat hij geen keus heeft want 'wij mens annex PAAL' is toch sterker.

Ik zeg niet dat je het hoeft te proberen, maar ik geef een serieuze reactie, waarom stel je anders de vraag hier, je kunt zelf toch ook bedenken dat je een stuk van de bak af moet zetten.

Maar goed ik zal hier verder mijn mond wel houden, antwoorden die afwijken van normale reacties worden blijbaar niet gewaardeerd.

En nog ff ter verduidelijking, ik heb deze methode meerdere keren gebruikt zonder gevaarlijke situaties voor het paard, en voor mezelf.
Ik hoef tenminste nooit meer achter een paard aan te rennen en lopen te trekken e.d.

Succes met het longeren (maar zet die bak maar af dat is een stuk veiliger Tong uitsteken

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 22:47

glodis schreef:
Jammer dat jullie dit zo 'grappig' vinden.

Ten eerste heb ik het niet over een 'paaltje' maar één die werkelijk in de grond blijft zitten.
En ikzelf en andere mensen die ik ken hebben hun paarden zo 'getraind'!! zonder daarbij ijzers eraf te tikken en hun nekken te breken en weet ik het wat voor andere gevaarlijke dingen.
Het paard leert zo dat hij geen keus heeft want 'wij mens annex PAAL' is toch sterker.

Jammer dat dat niet voor alle paarden geld. Een beetje stresserig paard breekt zn nek er dus mee. Ik vind het niet grappig, ik vind het levensgevaarlijk. Scheve mond Het paard heeft wel degelijk een keus, het is een vluchtdier, en rent dus weg als ie bang is. Rival is een paard was in de stress schiet en daar is zoiets dus levensgevaarlijk bij. Ik vind niet dat je dit iedereen zomaar aan kan raden.....

rival

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 23:15

het was gewoon een vraag of mensen nog een ander ideetje hadden maar nou ja

glodis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 09:24

Daarin ben ik het ook met je eens wkoekoek. De paarden waar dit mee gedaan werd, waren de brutale en niet stress paarden.

Maar wat raar dat hij dan pas naar 2 rondjes in de stress schiet, mijn paard is ook best een stresskip, maar die begint juist gestresst en word steeds rustiger.

Maar ik zou niet weten wat je hiermee zou moeten doen, behalve een stuk van de bak afzetten dan.

iig succes ermee

ijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 09:48

ik zou een stuk van de bak afzetten en beginnen met los longeren ,zonder longeertouw,alle hulpen zo leren en leren dat hij respect voor je krijgt.
zo ben ik ook begonnen en gaat gaat echt super nu,kijk op de site www.paardnatuurlijk.nl daar staan hele handige tips in

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 10:29

Jemig. Nou ja als het jou helpt met die paal dan is het goed toch?

Ik zou beginnen met de longe anders te bevestigen. Doe de longe door het bit naar de middelste ring van de longeersingel. Op deze manier kan hij wel gaan rukken en trekken maar heeft ie daar vooral zichzelf mee. Zal in het begin even moeilijk zijn maar het heeft bij Raak en mij veel nut gehad.

Verder zou je een cirkel kunnen afzetten. Dan kan ie rennen maar nooit jou aan gort trekken.

rival

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 14:47

dankje
iedereen

marie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 17:38

hoi,

ik zou proberen te beginnen in een kleine bak. of kleine stukjes met haar mee te lopen op de rechte zijde. en zo steeds meer op 1 plaats te blijven staan. of zoals eerst al geoppert is haar/ hem eerst los te gooien.

hoe oud is het paard?

zou het helpen door het paard te beleren met iemand er op aan de longe???

rival

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 21:11

nou rival is 5 jaar en is gewoon een zenuwpees
groetjes

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 21:12

rival schreef:
nou rival is 5 jaar

Per 1 januari 6 Knipoog

abell

Re: [LO] moeilijk longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 20:22

hoi,
mijn paard heeft t ook al vaak gedaan, dat weg rennen en iedere keer maar weer de strijd aan gaan.
ik heb inderdaad ook in de bak een longeercirkel afgezet, maar in t begin wel met stroom, want hij ging ook gewoon door t draad heen, dus wel breekbaar lint gebruiken Knipoog
ik zou t dus zo gaan proberen en veel geduld hebben dan komt t vanzelf wel weer goed
succes!

Corazon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 11:49

Hhahaha mijn verzorgpaardje heeft precies hetzelfde gedaan.
Tijdens het longeren draait ie ineens om en begint keihard te rennen ik en het bazinnetje hebben met zn 2en aan het touw gehangen en nog kregen we m niet stil.

We hebben wel t voordeel dat dat sukkeltje zichzelf veraad.
Als hij ineens om wil draaien zie je dat meteen hij neigt eerst emg zn hoofd de andere kant op en draait dan inene om.
We letten er nu gewoon goed op en op t moment dat ie de andere kant op gaat kijken geven we hem een ruk .

IngeT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 12:56

Hallo,

het valt mij op dat de oplossingen die aangedragen worden ervanuitgaan dat als je pony wegrent, dat hij dan maar op de cirkel moet gedwongen worden. ALs je nu al aan z'n hoofd gaat trekken, hoe wil je dan dat hij je hand vertrouwt als hij moet nageven?

Maar als je 't positief bekijkt dan loopt je pony 2 rondjes best netjes voor hij ervandoor gaat. Dat heb je dus, en daar bouw je dus op voort. Als je pony er na twee rondjes vandoorgaat, en het zo voorspelbaar is, nou - dan stop je na één rondje. Je beloont 'm uitgebreid, geef 'm een stuk wortel, vertelt 'm dat hij de beste pony ter wereld is en begint opnieuw. Eén rondje - naar de andere kant. En dan stop je voor die dag - want hij heeft het schitterend gedaan!
Dat herhaal je een paar dagen, en dan kijk je of je twee passen meer kan krijgen. Twee passen - meer niet. Stoppen, belonen, opnieuw beginnen. Daarna kijk je op je drie passen meer kan krijgen. Enzovoort.
Op die manier bouw je een andere geschiedenis met hem op dan die je nu hebt, op een hele positievemanier. Je hebt geen harder trekken nodig - je hebt z'n hersens nodig.

met vriendelijke groeten,
Inge

http://www.ingetebelick.be

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 20:33

Van mij mag je dat komen proberen, maar ik betaal de dokter niet Knipoog Het probleem is dat ze soms ook niet zomaar stopt na twee rondjes. Het duurt af en toe even voor je haar weer terug hebt.

Gewoon afzeten werkt prima, alleen kan dat nog niet omdat het land te nat is.